לאחר הודאת ישראל, איראן מאיימת: "אנחנו ננקום"

במהלך ביקור אצל משפחתו של הקצין האיראני שחוסל בלב טהרן, אמר מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, כי "הישות הציונית עומדת מאחורי החיסול, אנחנו נשבעים לנקום את מותו" | ב"ניו יורק טיימס" פורסם בשבוע שעבר כי ישראל עומדת מאחורי החיסול

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/05/22 11:55 כט באייר התשפב

לאחר הודאת ישראל, איראן מאיימת: "אנחנו ננקום"
תהלוכת טילים איראניים, צילום: saeediex / Shutterstock.com

בשיחת תיאום ביטחונית בין ישראל לגורמי ביטחון בארצות הברית, הודתה ישראל בביצוע החיסול של קצין כוח קודס ממשמרות המהפכה, חסן סיאד ח'ודאיארי. כך פרסם בשבוע שעבר בעיתון ה"ניו יורק טיימס". אמנם ישראל לא התייחסה באופן רשמי לאירועים, אבל על פי הדיווח הודתה כי היא עומדת מאחורי החיסול. מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, נשבע היום (ב) לנקום את מותו של הקצין.

סלאמי ביקר אתמול אצל משפחתו של הקצין שחוסל בשבוע שעבר בלב טהרן. "היישות הציונית עומדת מאחורי החיסול, אנחנו נשבעים לנקום את מותו", קבע סלאמי. עוד הוא אמר: "מותו בגבורה הקנה לו תהילה אדירה בעולם. האויבים עקבו אחריו מדלת לדלת במשך שנים - מלב הבית הלבן ותל אביב עד שרצחו אותו בלב טהראן".

נציין כי מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו.

על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.