אחרי שהותקף בידי שוטרים: הרב אלישיב הכהן בריקוד הדגלים

אחרי שעורר סערה אמש כאשר פורסם כי שוטרים התקיפו אותו באלימות ללא סיבה: הגיע הרב אלישיב הכהן לריקוד הדגלים ונצפה מדבר עם בצלאל סמוטריץ' כאשר על ידו גבס

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 18:50 כח באייר התשפב

אחרי שהותקף בידי שוטרים: הרב אלישיב הכהן בריקוד הדגלים
הרב אלישיב עם סמוטריץ', צילום: ללא

אמש פרסמה פדות, בתו של הרב אלישיב הכהן פוסט בפייסבוק בו היא מגוללת את הסיפור שקרה לאביה בשבת, ובו שוטרים תקפו את אביה ללא סיבה נראית לעין. הרב, חתנו של הרב דרוקמן, נעצר בסמוך לשער יפו בירושלים כשהוא מלווה במשפחתו. גם בנו נעצר באירוע. הרב הוא אח של האלוף במילואים גרשון הכהן ושל ראש ישיבת עתניאל הרב רא"ם הכהן. היום הגיע הרב למצעד הדגלים כאשר על ידו מונח גבס כתוצאה מהאירוע, וצולם כשהוא משוחח עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. 

בתו של הרב: "מחדל"

נזכיר כי אמש (ש') כתבה בתו של הרב, פדות: "מחדל במשטרת ישראל!!! שבת ירושלים. אחרי הצהריים, השעה 18:30 הגענו כ20 אנשים כולם משפחה כולל ילדים קטנים מגיל 4 חודשים עד 12. הגענו לשער יפו שהיה חסום למעבר ליהודים שנראים דתיים. חילונים נכנסו. ערבים נכנסו. תיירים נכנסו. אבא שלי, הרב אלישיב הכהן, ביקש להבין למה רק ליהודים עם כיפה גדולה וציציות ארוכות לא נותנים לעבור?".

"רק כדי שתהיה הבנה. אבא שלי הוא לא נער גבעות, הוא בן 55 איש ציבור, קצין במילואים, ראש ישיבה. אבא שלי החליט לעמוד בצד ולספור לשוטר כמה אנשים הוא כן מעביר. 59 במספר. אבא שלי עמד על הזכות הדמוקרטית שלו, לעמוד ולדבר הדבר היחיד שעוד מותר במדינה שלנו. אולי גם זה כבר לא?", המשיכה.

איומים, מכות ומעצר

היא שיתפה בכאב: "השוטר ווליאם גאנם מידי פעם פרץ בצרור של איומים על מעצר תוך כדי שהוא מעליל על אבא שלי שהוא שיכור(לאבא שלי אסור לשתות אלכוהול בריאותית!!) הוא העליל שאבא מרים עליו ידיים, תוך כדי שהוא עצמו מכה על המצלמה כדי שישמע שהוא חוטף מכות. אחרי חצי שעה השוטר התעצבן ואיבד עשתונות קרא לעוד ארבעה שוטרים וג'יפ מג"ב. תוך שניה אבא שלי שהוא אדם מבוגר היה על הרצפה בברוטליות מטורפת אזקו אותו, דפקו לו את הראש ברצפה, אגרופים בעיטות ומה לא?".

"אנחנו שהיינו בצד ניסינו להוציא את אבא מהידיים הנוראות שלהם ואז הם עצרו גם את אחד האחים שלי גם כן במכות מטורפות, הצמידו אותו לרצפה וחנקו אותו דקה וחצי(!!) הוא נהיה סגול!! הרימו אותו נתנו לו בוקסים מטורפים בבטן, בגב, בראש. את אבא גררו על הרצפה לתחנת דוד בשער יפו ואת אח שלי לקחו בניידת. אחר כך אחותי הקטנה שאלה אותי: אבל מה, זה לא המשטרה שלנו? הם לא אמורים לשמור עלינו?". אחיו של הרב, אלוף במילואים גרשון הכהן, כתב בטוויטר: "הוא פשוט סובל בגלל מראה יהודי מידי".

המשטרה: הרב הפר את הסדר, צעק והתלהם

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "הערב במהלך פעילות שוטרים בעיר העתיקה בירושלים למניעת אירועי חיכוך ואלימות, אדם שעבר במקום החל להפר את הסדר, לצעוק על השוטרים ולהפריע להם בפעילותם.  שיח שבוצע עמו מספר פעמים וגם אזהרות השוטרים לא הועילו.