הצוות לטיפול במגפות מתכנס: מקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל

גבר בשנות ה-30 לחייו שב ארצה עם סימפטומים המעידים על חשד לאבעבועות קוף לאחר שנחשף לחולה בחו"ל. תוצאות הבדיקה שנערכה לגבר במכון הביולוגי אישרו את האבחנה | הערב: ישיבה של הצוות לטיפול במגפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/22 20:44 כ באייר התשפב

הצוות לטיפול במגפות מתכנס: מקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל
צילום: shutterstock

בישראל: לבית החולים איכילוב הגיע היום (ש') גבר בשנות ה-30 לחייו עם סימפטומים המעידים על חשד לאבעבועות הקוף (monkeypox) לאחר שנחשף לחולה עם אבעבועות הקוף בחו"ל. תוצאות הבדיקה שנערכה לגבר במכון הביולוגי אישרו את האבחנה. מצבו הקליני של הגבר - טוב. 


 
משרד הבריאות קורא למי שחזר מחו״ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא המטפל. הערב תתקיים ישיבה של הצוות לטיפול במגפות.

בעולם: ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי מספר המקרים המאובחנים של הנגיף עלה ל-80 ב-12 מדינות שונות. על פי הודעת הארגון, 50 מקרים נוספים נבדקים כעת בחשד שמדובר בנגיף. בארגון הזהירו כי מקרים נוספים עלולים להתגלות בקרוב וכי על רשויות הבריאות בעולם להיערך בהתאם. אמריקה, אירופה, אוסטרליה ואסיה הן ארבע היבשות בהן התגלה הנגיף.

ביום רביעי זוהה מקרה ראשון של אבעבועות הקוף זוהה בארצות הברית, כך הודיע משרד הבריאות של מסצ'וסטס. מדובר בגבר שנסע מארצות הברית לקנדה, הוא אושפז אך הוא במצב טוב. בשבועות האחרונים זוהו עשרות מקרים של המחלה בספרד ופורטוגל, כאשר שתי ההתפרצויות היו מרוכזות באזור מדריד וליסבון. רשויות הבריאות הבריטיות אמרו כי גילו כבר שבעה מקרים.

אז מה זה אבעבועות הקוף?

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה  מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. המחלה היא זיהומית ודומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.

מה אנחנו יודעים על אבעבועות הקוף?