המגיפה הבאה? כל מה שאתם צריכים לדעת על אבעבועות קוף

מקרה ראשון של אבעבועות קוף זוהה בארצות הברית אחרי שמספר מקרים של המחלה הוויראלית מאפריקה זוהו בבריטניה בתחילת החודש | מאיפה מגיעה המחלה, מה התסמינים והאם יש לה תרופה? כל הפרטים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 19/05/22 17:00 יח באייר התשפב

המגיפה הבאה? כל מה שאתם צריכים לדעת על אבעבועות קוף
צילום: shutterstock

מקרה ראשון של אבעבועות הקוף (monkeypox) זוהה אמש (ד') בארצות הברית. בשבועות האחרונים זוהו עשרות מקרים של המחלה בספרד ופורטוגל, כאשר שתי ההתפרצויות היו מרוכזות באזור מדריד וליסבון. רשויות הבריאות הבריטיות אמרו כי הן גילו כבר שבעה מקרים.

אז מה זה אבעבועות הקוף?

אבעבועות הקוף היא מחלה זיהומית אשר דומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.

המקרה הראשון: בפעם הראשונה זוהתה המחלה בבני אדם בשנת 1970 ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו שבאפריקה. בהמשך זוהה מקרה ראשון בארצות הברית ב-2003 בחנות חיות שייבאה חיות מאפריקה.

תסמיני המחלה: התסמין הראשון שיחווה אדם שחולה במחלה הוא חום כאשר בהמשך יגיעו כנראה גם כאבי ראש, כאבי שרירים, בלוטות לימפה נפוחות ותחושת עייפות. לאחר מכן מופיעה פריחה שיוצרת שלפוחיות וקרום מעליהן. משך הזמן מהחשיפה להופעת התסמינים הוא בסביבות 10 ימים. כאשר משך התסמינים הוא בדרך כלל 2 עד 5 שבועות.