צפו מזעזע: חיילים רוסים תועדו יורים בשני אזרחים אוקראינים חפים מפשע

קבוצה של חיילים רוסים הגיעו למרכז עסקים בקייב, שם נתקלו בשני אזרחים אוקראינים, אחד מהם מאבטח. לאחר דין ודברים הסתובבו החיילים והלכו, לאחר מספר רגעים פתחו באש לעבר שני האזרחים | בתו של המאבטח: "אלו לא חיילים, אלו תליינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 18:59 יא באייר התשפב

מזעזע: חיילים רוסים תועדו יורים בשני אזרחים אוקראינים חפים מפשע
מלחמה באוקראינה, צילום: depositphotos

שני חיילים רוסים תועדו כשהם יורים בשני אזרחים חפים מפשע בקייב בירת אוקראינה. הסרטון צולם ב-16 במרץ, כשלושה שבועות לאחר פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה, ופורסם ברשת CNN. אד מהאזרחים היה בעלים של סוכנות רכב שנבזזה, והשני הוא מאבטח, לאוניד אלקסיוביץ' פלאייתס, בן 68. האירוע הקשה נחקר על ידי התובעים האוקראינים כפשע מלחמה.

"אלו לא חיילים, אלו תליינים"

בתיעוד המלא נראים מספר חיילים רוסים כשהם מנסים לפרוץ לעסקים, יורים במנעולים וגורמים נזק רב.  הבעלים של אחד העסקים התקרב לחיילים בידיים מורמות, אולם הם עצרו אותו וערכו עליו חיפוש. לאחר מכן הגיע גם השומר, ועובר גם הוא חיפוש על גופו.

שיחה קצרה תנהלה בין החיילים לאזרחים. החיילים הסתובבו לאחור, ושני האזרחים החלו לעשות את דרכם חזרה לעמדת השמירה. לפתע, כמו שניתן לראות בתיעוד שעלה בטוויטר, שני החיילים התקרבו לאזרחים מאחור ופתחו בירי, ממנו הם נהרגו. 

מספר דקות לאחר הירי, פלאייתס נראה מתרומם ומתנודד לעבר עמדת השמירה, שם הוא מתקשר לאנשי המשמר האוקראיני בבקשה לעזרה. החייל ששוחח עמו בטלפון סיפר ל-CNN כי אנשיו שלחו צוות רפואי אזרחי אולם הרוסים מנעו מהם להגיע למקום, ופלאייתס מת מפצעיו בעמדה.

יוליה, בתו של פלאייתס, סיפרה ל-CNN: "אלו לא חיילים, אלו תליינים. אני לא יכולה להסתכל על הסרטונים האלו, אבל אני שומרת אותם למקרה שילדיי ירצו לראות אותם כשיגדלו. זה מחריד כי אבא של היה אזרח לא אלים ולא חמוש שלא היווה איום על איש".