שאל את הרב | בעל הבית חשוד בפגיעות מיניות, האם מותר לגור שם?

שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מתייחסת לסוגיית קניית בית מאדם הנחשד במעשים אסורים. הרב יובל שרלו השיב בפשטות: "העובדה שמישהו שלא נהג כשורה גר במקום מסוים אינה פוסלת כלל וכלל את הבית או כל דבר אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/22 18:58 י באייר התשפב

שאל את הרב | בעל הבית חשוד בפגיעות מיניות, האם מותר לגור שם?
צילום: shutterstock

"שלום לכבוד הרב, מכרנו את הבית שלנו ומחפשים באופן דחוף בית אחר. מצא חן בעיננו מאוד בית שממש הרגשנו שנבנה לפי הסגנון שלנו עם גינה מאוד יפה, אולם הבית הזה שייך לאדם שנמצא בזוגיות עם גבר וחמור מכך, הועלו תלונות כנגד אותו אדם כי הוא ניצל נערים/גברים ואף חמור מכך והן נכונות.

"רצינו לשאול את כבוד הרב האם יש מקור הלכתי או בקבלה או במדרש שממליץ לא לעבור לבית כזה. רציתי לציין כי אותו אדם גר בבית רק מספר שנים ובשנים האחרונות הבית מושכר. בנוסף אבי ז"ל שנפטר השנה אמר לי תמיד שלא קונים בית שהיו בו דברים לא טובים, ולצערי אין לי דרך לפנות אליו כעת ולקבל את עצתו במצב הדברים שנוצר לנו. 

"איני יודע על מה התבסס אבי ז"ל אולי על ניסיון חיים אולי על ניסיון משפחתי, למען האמת גם אני מכיר אדם מקרה של מישהו שרכש בית שהיה בו אירוע בסגנון שכתבתי ולאחר מכן קרה באותו בית לא עלינו אסון טרור נוראי ביותר במשפחה. אודה לשמוע את דעת התורה והאם יש התייחסות לעניין שכזה במקור כלשהוא ואת עצתו של הרב בעניין. תודה רבה ובשורות טובות". 

הרב יובל שרלו השיב: זכות לקחת בניין ולהפוך אותו לביתה של משפחה הנוהגת כשורה

"תשובתי תהיה שאובה אך ורק מעולם הנגלה. זהו העולם שבו אנו צריכים להתנהל. ובעולם הזה - העובדה שמישהו שלא נהג כשורה גר במקום מסוים אינה פוסלת כלל וכלל את הבית או כל דבר אחר. להפך, זו זכות לקחת בניין ולהפוך אותו לביתה של משפחה הנוהגת כשורה. הלוא זה מה שכתוב בתורה על מה שיתרחש לאחר שניכנס לארץ:

"'וְהָיָה כִּי יְבִיאֲךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֶת לָךְ עָרִים גְּדֹלֹת וְטֹבֹת אֲשֶׁר לֹא בָנִיתָ: (יא) וּבָתִּים מְלֵאִים כָּל טוּב אֲשֶׁר לֹא מִלֵּאתָ וּבֹרֹת חֲצוּבִים אֲשֶׁר לֹא חָצַבְתָּ כְּרָמִים וְזֵיתִים אֲשֶׁר לֹא נָטָעְתָּ וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ': אפילו בבתיהם של הכנענים אנו יושבים. כל טוב וישוב טוב".