אלמנתו של עמנואל מורנו נגד הנאום של בנט: "זה משהו שאסור לעשות"

את פתיחת נאומו בטקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל הקדיש ראש הממשלה נפתלי בנט לחברו מסיירת מטכ"ל עמנואל מורנו ז"ל | מאיה מורנו הגיבה: "כשבנט מדבר על החלל הפרטי שלי, לא קל לי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 14:04 ג באייר התשפב

אלמנתו של עמנואל מורנו נגד הנאום של בנט: "זה משהו שאסור לעשות"
מאיה אוחנה מורנו. , צילום: באדיבות המצולמת

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום בטקס הממלכתי בהר הרצל לזכר חללי צה"ל, בפתח נאומו התייחס ראש הממשלה לבני משפחת מורנו וסיפר על עמנואל מורנו ז"ל איתו הוא שירת בצבא. אלמנתו של מורנו פחות התחברה לשימוש הפוליטי בזכר בעלה.

מאיה מורנו: זה משהו שאני חושבת שאסור לעשות אותו

מאיה מורנו השתתפה הבוקר במשדר מיוחד של כאן רשת ב' אמרה אחרי הנאום: "כשראש ממשלה מדבר על החלל הפרטי שלי, לא קל לי".מאיה הוסיפה: "אני נמנעת מלחבר את עמנואל כמצפן של מציאות מדינית כזו או אחרת. זה משהו שאני חושבת שאסור לעשות אותו".

נזכיר כי בפתח נאומו אמר בנט: "אני אחרוג במעט מהטקסט שתכננתי. מדי שנה אני מגיע כשעה לפני הטקס לפגוש משפחות. הסתובבתי ופגשתי את שלושת אחיו של יחיאל בן ה-16 וחצי שנפל בגוש עציון בקום המדינה. לפתע, אני רואה את ילדי משפחת מורנו - את אביה, את נריה, נועם-ישראל, את אבא אלירן, האבא החדש-ישן כבר, את האחיות הקטנות. אני לא יכול שלא לחשוב מה עמנואל היה חושב כשהוא רואה את אביה קצינה ביחידה בצבא הגנה לישראל, כל-כך גדולה ויפה. 

אני רק אגיד לכם, הילדים, שעמנואל ואני לא רק שירתנו ביחד אלא גם נישאנו בהפרש של כמה שבועות, אבל מאיה ועמנואל הביאו את ילדיהם שנים לפניי. בזמנו, הוא סיפר לי על הילדים ויש דבר כזה שמי שאין לו ילדים, הוא לא מבין למה זה מעניין. אז אביה, הוא לא הפסיק "לחפור" עלייך "תקשיב, אני יודע שכולם אומרים אבל אביה שונה, היא באמת הכי חכמה, היא באמת הכי מוכשרת". הוא לא היה מרפה. 

שיחת הטלפון האחרונה עם עמנואל הייתה ביום חמישי אחר הצהריים, פחות או יותר יום-יומיים אחרי סוף מלחמת לבנון השנייה, וכדרכנו קיטרנו. אמרתי: "מה קרה לנו?" ועמנואל אמר באותה שיחה: "עם ישראל היה צריך לחטוף זעזוע כדי להתרומם מחדש", ואין לי ספק שעמנואל היה מאוד מאוד גאה בך אביה, בכם - אתם כ"כ גדולים, יותר גבוהים ממנו, זה כנראה הגנים של אמא, וגם אני מתגעגע לאבא שלכם מאוד".

משפחות שכולות צעקו על בנט בהר הרצל: "נוכל"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן