שריפה פרצה במפעלי שטראוס בנוף הגליל

אחרי הריקול העצום והפסקת העבודות במפעל לשלושה חודשים בעקבות ליקויים חמורים שהתגלו, היום פרצה שריפה במפעלי שטראוס בנוף הגליל. כוחות הכיבוי פועלים בשישה מוקדים על מנת להשתלט על השריפה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 22:03 א באייר התשפב

שריפה פרצה במפעלי שטראוס בנוף הגליל
ניסיונות הכיבוי, צילום: דוברות כבאות והצלה

היום (ב') פרצה שריפה במפעל הממתקים של שטראוס-עלית בנוף הגליל. פעלו 6 צוותי כיבוי מתחנת נוף הגליל בשריפה במפעל הממתקים של שטראוס עלית בעיר נוף הגליל.  לוחמי האש פועלו להכלת מוקד הבעירה וסורקים אחר לכודים. 

בשעה 21:17 התקבל דיווח על שריפה במפעל הממתקים של שטראוס עלית בעיר נוף הגליל. למקום הוזנקו 6 צוותים מתחנת נוף הגליל. בהגיעם למקום זיהו הצוותים עשן רב היוצא מאחד מחדרי המפעל (לא חדר יצור). לוחמי האש ביצעו פריצה למבנה, סריקה אחר לכודים וכיבוי למוקד הבעירה שהיה בתקרה האקוסטית. 

הודות לפעולה מהירה של צוותי הכיבוי לצד מערכות גילוי האש ומתזי המים במפעל שנכנסו לפעולה, נמנע נזק גדול יותר. באירוע לא היו נפגעים, נזק נגרם לחדר שבער. נסיבות פרוץ השריפה אינן ידועות ויחקרו ע״י חוקר דליקות.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר התגלה סלמונלה בשוקולד, אחרי שמשרד הבריאות עדכן על ממצאי הביקורת התברואתית והטכנולוגיות שביצע במפעל שטראוס עלית בעקבות עקבות ממצאים חיוביים לסלמונלה והודעת ריקול המוצרים. בביקורת נמצאו ליקויים מהותיים בנהלי החברה ובהתנהלותה. כזכור, כתוצאה מכך החליטו גורמי המקצוע במשרד הבריאות על התליית אישור הייצור הנאות לחברה לתקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון כלל הליקויים שנמצאו בביקורת. 

עופרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס התייחסה לאירוע במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר בה עידכנה בהתפתחות הפרשה: ״אני מסתכלת בעיני כל אזרחי המדינה וכל מי שנפגע ומתנצלת שאכזבנו אתכם״.