בדואים הניחו סלעים על הפסים - הרכבת בלמה ברגע האחרון

כתב אישום הוגש נגד שני נערים בדואים שסביב מהומות הנטיעות בנגב הניחו סלעים על פסי הרכבת סמוך לצומת גורל. רכבת שנסעה במהירות 140 קמ"ש הספיקה לבלום בלימת חירום אך פגעה במכשול ובנס לא התהפכה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/05/22 11:48 ל בניסן התשפב

בדואים הניחו סלעים על הפסים - הרכבת בלמה ברגע האחרון
פסי רכבת, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע כתב אישום נגד שני קטינים בני 15 מרהט, אשר הניחו אבנים וסלעים על פסי רכבת ורכבת נוסעת פגעה בהם. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה והיזק בזדון.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חופית קנטרוביץ', ב-11 בינואר האחרון, סביב אירועי הנטיעות בנגב, הגיעו הנאשמים סמוך לפסי רכבת בצומת גורל והניחו סלעים ואבנים על פסי הרכבת, וזאת בכוונה לפגוע ברכבת ובנוסעיה. נהג הקטר ברכבת נוסעים שיצאה מתחנת באר שבע לכיוון צפון, כשהיא נוסעת במהירות של 140 קמ"ש, הבחין בסלעים ובאבנים במרחק של כ-300 מטרים מהמכשול והפעיל את בלימת החירום של הרכבת.

כתוצאה מבלימת החירום ומהאטת מהירות הרכבת, פגעה הרכבת במכשול, ובנס לא ירדה מפסיה ולא התהפכה. כתוצאה ממעשי הנאשמים, נגרמה בהלה רבה בקרב הנוסעים, ונגרם נזק לרכבת.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. מאחד שמדובר בנאשמים קטינים, זהותם של השניים תישאר חסויה.