בנט: "זיכרון השואה הוא חלק מה-DNA שלנו"

מדינת ישראל מתייחדת עם ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה: צפירת דומייה בת 2 דקות נשמעה בכל רחבי הארץ | ב-13:00 ייפתח טקס האזכרה הממלכתי באוהל יזכור במוזיאון יד ושם וב-20:00 תתקיים עצרת הנעילה בבית לוחמי הגטאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 11:51 כז בניסן התשפב

בנט: "זיכרון השואה הוא חלק מה-DNA שלנו"
הנשיא הרצוג מניח זר ביד ושם, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נזכור ולא נשכח: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נמשכים היום (ה') אחרי הצפירה בת 2 דקות שנשמעה בכל רחבי הארץ, טקסי הנחת הזרים ביד ושם בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, ארגוני ניצולים ולוחמים ומשלחות מרחבי הארץ ומחו"ל בכיכר גטו ורשה ביד ושם וכעת מעמדי "לכל איש יש שם" ביד ושם ומשכן הכנסת.

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם בכנסת ואמר: "אנחנו מצווים בסדר הפסח לזכור כאילו אנחנו יצאנו ממצרים. ביהדות, הזיכרון הוא לא רק דבר מהעבר אלא שכבה שמתווספת לתוכנו וכך כל יהודי ממשיך לזכור. זיכרון השואה הוא לא רק זיכרון אלא שכבה, חלק מה-DNA שעובר מדור לדור. סבא של אשתי גילת נקרא 'סבא אלי', זכיתי להכיר אותו. הוא היה בן 15, בן בכור לאימו גיטל ולאביו משה רודזינק, והיו לו שני אחים קטנים, שאול ויעקב". 

ראש הממשלה סיפר על חוויותיו של אלי במהלך השואה, כאשר בנובמבר 1944 גילה כי אימו ואחיו נהרגו, אחרי ששרדו יחד במשך המלחמה: "כל חייו אלי לא יכול היה לסלוח לעצמו שהוא לא הצליח לשמור על אמא ואחיו הקטנים. הוא האשים את עצמו על כך שבפעם ההיא הם נשארו שלושה שבועות באותו מקום ולא שבועיים כרגיל. הוא אכל את עצמו. כמה שבועות לאחר רצח משפחתו על-ידי פולנים, הרוסים כבר הגיעו ושחררו את האזור. אחרי המלחמה התחתן אלי עם קלרה, יהודיה יפהפייה, והם עלו לארץ ב-1957. אני נישאתי לנכדתו, גילת. בתי מיכל-קלרה נקראת על שם סבתא קלרה, ובתי אביגיל-אליה על שם סבא אלי, ואני גאה שהגנים שלהם נמצאים אצל ילדיי. תהי נפשם צרורה בצרור החיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן