ראש ממשלת ירדן משבח את מיידי האבנים בהר הבית: "עומדים בצורה נעלה"

בישר אל-ח'סאוונה נאם בישיבת הפרלמנט הירדני ובירך בדבריו את "המשליכים אבנים על כל הפרו-ציוניים המטמאים את מסגד אל-אקצא" | משרד החוץ הירדני יזמן את הממונה על השגרירות בירדן, כדי להעביר דרכו איגרת מחאה על האירועים בהר הבית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/22 15:50 יז בניסן התשפב

ראש ממשלת ירדן משבח את מיידי האבנים בהר הבית: "עומדים בצורה נעלה"
ראש הממשלה הפלשתיני אשתייה, נושק לראש הממשלה הירדני אל-ח'סאוונה (משמאל), צילום: Flash90

המתיחות הביטחונית בירושלים, יחד עם כניסת כוחות המשטרה לשטח הר הבית בימים האחרונים בעקבות התפרעויות בהן לקחו חלק מוסלמים, מדאיגים את מדינת ירדן שדואגת מכרסום מעמדה בהר הבית ומהפרת ה"סטטוס קוו" שם. 

על רקע המתיחות שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, אמר היום (ב') כי משרד החוץ יזמן את הממונה על השגרירות בירדן, סמי אבו ג'נב, כדי להעביר דרכו איגרת מחאה על האירועים במסגד אל-אקצא. לדברי א-ספדי, אבו ג'נב זומן מכיוון שהשגריר הישראלי לא נמצא ברבת עמון.

"לוודא שלא נוגעים במסגד אל-אקצא"

מלך ירדן עבדאללה השני שוחח היום עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בנוגע למתרחש בירושלים. על פי פרסומים בירדן, השניים הדגישו במהלך שיחת הטלפון את "הצורך להפסיק את כל הצעדים הישראליים הבלתי חוקיים והפרובוקטיביים במסגד אל-אקצא".

ראש ממשלת ירדן בישר אל-ח'סאוונה, נאם בישיבת הפרלמנט הירדני ובירך בדבריו "כל פלשתיני ואת כל עובדי הווקף האסלאמי הירדני שעומדים בצורה נעלה כמו צריח ואלה המשליכים אבנים על כל הפרו ציוניים המטמאים את מסגד אל-אקצא בתמיכת ממשלת הכיבוש הישראלי". 

אל-חסאוונה הוסיף כי "אתמול נראה ניסיון של ישראל לחלק את מסגד אל-אקצה לפי קריטריונים של מקום וזמן, ירדן מנעה זאת והיא לא תאפשר זאת. המשך צעדיה של ישראל לשינוי המצב ההיסטורי והמשפטי במסגד מובילים להסלמה מסוכנת והפרה של החוק הבינלאומי". לדבריו, "ירדן פועלת באופן רציף, עושה מאמצים דיפלומטים ומנהלת שיחות עם שלל הגורמים השונים ועם ישראל במטרה לשמור על רגעיה בגדה ולוודא שלא נוגעים במסגד אל-אקצא".

זו אינה ההתבטאות הראשונה של ראש ממשלת ירדן. אתמול האשים אל-ח'סאוונה: "פרובוקציות ישראליות מבשרות סכנות גדולות המאיימות על הביטחון, השלום והיציבות האזורית". 

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "במקום להעמיד את הירדנים במקום ולהסביר להם שהר הבית קדוש ליהודים, ממשלת ישראל נכנעת ומתקפלת וכתוצאה הירדנים מקבלים אומץ ומזמינים את הממונה על השגרירות לשיחת נזיפה. ממשלת ישראל נכנעת גם במישור הבינלאומי והכניעה שלה מזמינה עלינו אינתיפאדה". 

מעצר שני המוסלמים שתקפו מתפללים יהודים בעיר העתיקה:

מוקדם יותר היום, משטרת ישראל עצרה שני מוסלמים בחשד שתקפו אתמול יהודים עטופים בטלית בעיר העתיקה בירושלים. אחד מהחשודים שנתפסו בן 13.5 מהעיר העתיקה בירושלים, וחשוד נוסף בן 17 מסילוואן.. בנוסף, במהלך היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של מפרי סדר שנעצרו אתמול באזור העיר העתיקה בגין יידוי אבנים ואירועי תקיפה של אזרחים ושוטרים.