האסטרונאוט הישראלי עגן בתחנת החלל, כוחות הביטחון פעלו בג'נין: סיכום חדשות השבת

במסגרת פעילות של לוחמי ומסתערבי מג"ב איו"ש וכוחות צה"ל בוצע מיפוי לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב | הרמטכ"ל שוחח עם לוחמים: "נעשה כל מה שרק אפשר כדי שהביטחון ותחושת הביטחון יחזרו" | האסטרונאוט הישראלי עגן בתחנת החלל הבינלאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/22 20:16 ח בניסן התשפב

האסטרונאוט הישראלי עגן בתחנת החלל, כוחות הביטחון פעלו בג'נין: סיכום חדשות השבת
מיפוי בית המחבל בג'נין, צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ פשטו על ביתו של המחבל שבצע את הפיגוע בתל אביב

לוחמי ומסתערבי משמר הגבול באיו"ש וכוחות צה"ל מיפו היום (ש') את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לקראת הריסתו, ועצרו על פי הכוונת שב"כ שלושה מבוקשים בפעילות טרור בגזרת ג'נין. 

במהלך הפעילות, התפתחו עימותים עם חמושים שפתחו באש חיה לעבר כוחותינו במספר מוקדים. לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב, חיסלו מחבל וירו במחבל נוסף שפתחו באש חיה לעבר כוחותינו. הנשק, מסוג M-16, של המחבל שחוסל, נלקח על ידי הכוחות. המחבל(מבוקש שב"כ) שנפצע באורח קשה מירי כוחותינו, נעצר והועבר לקבלת טיפול רפואי. המבוקשים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

כוכבי: "נעשה כל מה שרק אפשר כדי שהביטחון ותחושת הביטחון יחזרו"

הרמטכ״ל רא"ל אביב כוכבי שוחח אמש עם לוחמים ותצפיתניות ביהודה ושומרון: "המשימה שלנו פשוטה מאוד, אנחנו צריכים לעצור את הטרור, להחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון ואנחנו נעשה כל מה שרק אפשר, כל מה שצריך, בכמה זמן שצריך ובכל מקום שצריך, כדי שהביטחון ותחושת הביטחון יחזרו".

דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה, מערכות ההגנה הופעלו"

סמוך לשעה 19:00 הערב דווח בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור מסיאף, פרוורי חאמה. בסוריה האשימו את ישראל: "זו מתקפה אווירית של ישראל, מערכות ההגנה האווירית שלנו מתעמתות איתה".

האסטרונאוט הישראלי עגן בתחנת החלל הבינלאומית

האסטרונאוט ואיש העסקים הישראלי איתן סטיבה ושלושת חבריו המריאו לפני כניסת השבת מכדור הארץ ועגנו היום בתחנת החלל הבין-לאומית בסביבות השעה 15:40 (שעון ישראל), לאחר עיכוב של כשעה - זאת עקב תקלה בניתוב הווידאו מהחללית לתחנה. עם יציאתם של האסטרונאוטים מהחללית שנקראת "הדרגון" לתחנת החלל, התקיים טקס קבלתם.