שקט בירושלים בן גביר עלה להר הבית למרות האיומים: "אני לא נכנע ולא מתקפל"

ארגון הטרור חמאס והרשימה המשותפת איימו אך חבר הכנסת בן גביר עלה להר הבית והציג מסר ברור: "אסור למדינת ישראל להתקפל בפני אותם מחבלים שרוצים לרצוח את כולנו" | מינהלת הר הבית: "זכותו של כל יהודי לעלות ולהתפלל בהר הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/22 07:59 כח באדר ב'

בן גביר עלה להר הבית למרות האיומים: "אני לא נכנע ולא מתקפל"
בן גביר הבוקר בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה הבוקר (ה') כמתוכנן להר הבית. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר אמש כי בתקופת חודש הרמדאן, תתאפשר עליית יהודים להר הבית כמדי שנה אך הכניסה להר תצומצם לאחת בלבד בכל יום. לאחר הערכת מצב לקראת חצות אמש, הוחלט על ידי תורג'מן כי בן גביר יוכל לעלות להר הבית, וכך התקבל גם בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר. בן גביר תיאם את ביקורו בהר הבית עם קצין הכנסת.

חבר הכנסת נכנס בליווי כוחות מתוגברים במהלך כל זמן ביקורו בהר ולמרות החשש מפני הסלמה, לא נרשם אירוע חריג. ארגון הטרור חמאס הזהיר הלילה את בן גביר "מפני התקרבות למסגד אל-אקצא. אנו רואים בכיבוש הציוני את האחראי על ההשלכות והתוצאות של צעד פרובוקטיבי מסוכן זה". 

בן גביר אמר במהלך הליכתו בהר כי "לאורך כל הלילה דובר חמאס ואנשי החמאס איימו עלי ואמרו שאני על הכוונת והציעו לי לא להגיע", אמר בן גביר בהר הבית. "אז אני מציע לדובר חמאס לסתום את הפה. אני לא מבין למה מדינת ישראל לא מסכלת אותו בסיכול ממוקד, הוא מחבל ועם מחבלים לא מדברים בחולשה. המסר שלי הוא אחד ופשוט: אני לא נכנע ולא מתקפל ואסור למדינת ישראל להתקפל בפני אותם מחבלים שרוצים לרצוח את כולנו". 

במינהלת הר הבית בירכו את בן גביר ואת המשטרה. "חבר הכנסת איתמר בן גביר עולה כהלכה לפי הוראות רבותיו, ומהווה דוגמא ייחודית של ציר שנאמן לשולחיו. עליותיו לתפילה בהר הבית כמו חברי כנסת רבים וכארבעים אלף מתפללים יהודים בשנה, חוסה תחת חופש הפולחן והגישה למקומות הקדושים, וצפוי מכל שוחר זכויות אדם להילחם על זכותו של כל יהודי לעלות ולהתפלל בהר הבית בכל עת ובכל שעה".