פרסום ראשון הפוסט של אמילי עמרוסי שבפייסבוק לא רצו שתראו

העיתונאית והסופרת העלתה פוסט לרשת החברתית שזכה למאות לייקים והוסר בתוך דקות כיוון שהוא "מנוגד לכללי הקהילה שלנו", זה מה שבפייסבוק לא רצו שתראו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 15:31 כו באדר ב'

הפוסט של אמילי עמרוסי שבפייסבוק לא רצו שתראו
אמילי עמרוסי , צילום: שרון גבאי

לפני שנה וחצי אובחנתי כחולה באלופציה אראטה. התחיל מאחורי הראש והתפשט, התגלה בחדר איפור של אולפנים, חצי שעה לפני שהבסתי את הצ'ייסר בתוכנית 'המרדף'. התמודדתי איתה יפה. אפשר להגיד שהחלמתי. 

בגלל הלינק האישי הזה מותר לי להוסיף זרד למדורת וויל סמית' למרות שזה הגיא-פינס של אתמול.
מה שוויל סמית עשה הוא דבר יפה.יצאו עליו פעמיים:

1. "אלימות היא רעה בכל מצב, בכל מקרה". לא נכון. 
אלימות היא רעה כשהיא שרירותית, מנוולת, מנצלת כוח של חזק על חלש, או נובעת מהשחתה פנימית. מעצר של מחבל תוך הפעלת כוח היא "אלימות רעה"? 
ירי של מטוסי חיל אוויר לעבר מפעל בעזה שבו חורטים (חורטים? במחרטה) טילים שישוגרו לתוך אוכלוסיה אזרחית בישראל - זו אלימות מגונה? 

אם פדופיל יתחיל עם הבת שלי, אכאיב לו פיזית כדי להרתיע אותו. אם הוא ייגע בה, אשפוך עליו מים רותחים (במקרה הטוב), או אחתוך לו את הבליטה במקרה הפחות טוב. אם איזה זבלון ישפיל את הבן הקטן שלי, אני אתן לו אגרוף בעזרת היד שעליה הטבעת עם האבן. יש אלימות שאינה רעה אלא הכרחית למיגור הרוע/ להגנה עצמית/ להרתעה/ למען יראו וייראו/ לתיקון עולם. 

צילום: ללא

2. "אנחנו מספיק חזקות כדי להגן על עצמנו ולא צריכות גבר שיתייצב למעננו כמו בימי הביניים".לא נכון. אנחנו יכולות להגן על עצמנו אבל רוצות גבר שייגן עלינו. למה? מאותה סיבה שבזמן מלחמה בדרום - פינו בעוטף את הנשים והילדים, והשאירו את הגברים בקיבוץ. 

כשהבת שלי תצא לדייט, אצפה שהבחור ישלם עליה בדייט ראשון

גברים נלחמים למען נשים. 
אני אוהבת את זה, אתן אוהבות את זה, זה מדבר עם האישה הקדמונית שבנו, זה נכון לנו, זה מגביר לנו את הגבר, ומנשיייי לנו את הנשי. אני מה שקוראים "אישה חזקה". קריירה. קשרים. מפרנסת. אני יודעת להגן על עצמי. יודעת לדאוג שישלמו לי על העבודה המצוינת שלי (ומשלמים). יודעת לפתוח פה על מי שפוגע בכבודי.ובכל זאת, כשסטוקר מלחיץ שולח לי פרחים ומכתב אהבה מטורלל - אשלח את שייקה להתקשר אליו. כשהבת שלי תצא לדייט, אצפה שהבחור ישלם עליה בדייט ראשון.

הדברים האלה הם שריד לאבירות מצד החזק ששלט בעולם במשך 5700 שנות תרבות אנושית. אנחנו הנשים - עולות חדשות. פתחנו את הפה רק לפני מאה שנים, התחלנו להשפיע רק לפני חמישים שנה. 

הטבע שלנו, באלפי שנות, הוא שמעטפת הגנה לאישה כוללת את האיש שלה. וזו הסיבה שמה שוויל סמית עשה הוא סקסי: זה מפעיל לנו עצבים מלפני ההתפתחות האינטלקטואלית, מחזיר את ההורמונים שלנו לימי המערה. בעוד 5700 שנה לא נצטרך את זה. כעת אנחנו בתקופת ביניים שבה אנחנו מסוגלות לסתום לכריס רוקים את הפה בעצמנו, ועדיין מעוניינות שהאיש יעשה את זה עבורנו. כמו שהילדים המתבגרים שלי מסוגלים לטפל בעצמם, ועדיין מתפנקים על הכביסה והאוכל שלי. תקופת ביניים.
מדינה תחת אש תקבל סיוע הומניטרי ומענה לפליטים? קודם כל נשים וילדים. אישה מושפלת ברבים? קודם כל הגבר שלה יקום. טבע אבולוציוני חתר שלשום ממעמקי האדמה החוצה, התפוצץ בסטירה (שאולי היתה מבוימת) והעיף את האספלט. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן