"פעלת בגבורה": הרצוג שוחח עם נהג האוטובוס שניטרל את המחבל

אחרי שניטרל את המחבל שרצח ארבעה בני אדם בבאר שבע, הנשיא יצחק הרצוג שוחח עם נהג האוטובוס של חברת אגד: "הסתכלתי עלייך אתמול בטלוויזיה והייתי מאד גאה. אמרתי לעצמי, זו ישראל היפה, נהגת בזהירות ובאחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 14:18 כ באדר ב'

"פעלת בגבורה": הרצוג שוחח עם נהג האוטובוס שניטרל את המחבל
הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הפיגוע הרצחני: נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (ד') עם ארתור חיימוב, אחד מהאזרחים שניטרלו את המחבל בפיגוע בו נרצחו ארבעה ישראלים אתמול בבאר שבע, וביקש לחזקו על פעולתו.

"זו ישראל היפה"

ארתור בן 44, אב לחמישה ילדים, עלה לישראל בגיל 13 מאוזבקיסטן עובד כנהג אוטובוס בחברת אגד. "פעלת בגבורה ובקור רוח. אני רוצה להצדיע לך ולהגיד לך תודה. הסתכלתי עלייך אתמול בטלוויזיה והייתי מאד גאה. אמרתי לעצמי, זו ישראל היפה, נהגת בזהירות ובאחריות." פתח הנשיא את שיחתם.

ארתור הודה לנשיא על השיחה ושיתף אותו במעשיו וברגשותיו בעת הפיגוע, וכן בתפילות אותן נשא לאחריו. "אתה מושא לכבוד והערכה. תודה רבה שהגנת עלינו. קרה לנו אסון גדול אתמול, אבל פעולתך מנעה אובדן חיי אדם נוספים", אמר הנשיא.

המחבל: תושב חורה בנגב

כזכור, תחילת האירוע הקטלני בשעה 16:00 אתמול (ג'), כשהמחבל מגיע לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכב, יורד ממנו ודוקר למוות אישה. לאחר מכן הוא ממשיך למרכז קניות באזור, יורד מהרכב ודוקר אזרחים נוספים. לאחר מכן הוא חוזר לרכב, דורס רוכב אופניים, יוצא מהרכב ומנוטרל בידי שני אזרחים.

מד"א עדכן כי ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע, וכאמור המפגע נוטרל. המחבל, תושב חורה בנגב והוא שוחרר מהכלא הישראלי בשנה האחרונה והיה ידוע בתומך דעא"ש. ראש הממשלה בנט קיים התייעצויות וגינה את הפיגוע. כל קצות הקשת הפוליטית גם הצטרפו לגינויים, בתוכם גם הרשימה המשותפת ורע"מ.