בפינוי אלים: שמונה בתים נהרסו בגבעת מעוז אסתר

400 שוטרים הגיעו לפנות בוקר לפינוי של שמונה בתים בשני מאחזים קטנים בבנימין. במהלך הריסת המבנים, שוטרי מג"ב פעלו ללא תגי שם באגרסיביות. כלב של אחת המשפחות נקבר תחת אחד הבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 07:49 יח באדר ב'

בפינוי אלים: שמונה בתים נהרסו בגבעת מעוז אסתר
צילום: מעוז אסתר

בתיהן של שמונה משפחות ובתי כנסת נחרבו הבוקר (ב') בגבעות מעוז אסתר ואעירה שחר שבבנימין. מעל ל-400 שוטרים ופקחי מנהל אזרחי המלווים בכלים כבדים, פשטו סמוך לשעה 4:00 בלילה על גבעות מעוז אסתר ואעירה שחר, הסמוכות לישוב כוכב השחר שבבנימין והחלו בהריסת הבתים במקום. 

במעוז אסתר מתגוררות כיום חמש משפחות, בנוסף לשלוש משפחות שמתגוררות בגבעה הסמוכה - אעירה שחר, שבתיהן נהרסו. בנוסף לבתי המשפחות, הורסים הכוחות גם את בתי הכנסת שבגבעות ואת מבנה הבחורים ודיר העיזים. 

אירוע מזעזע התרחש במהלך הריסת אחד הבתים, כאשר כלב של אחת המשפחות נקבר למוות תחת המבנה ההרוס, זאת למרות שהשוטרים במקום זיהו אותו. מחסומים רבים נפרסו באזור במהלך הפינוי, בו השתתפו גם לוחמים מפלוגת ח"ץ של הצנחנים - מה שגרר ביקורת חריפה מצד תושבי האזור על השימוש בחיילי צה"ל כנגד המתיישבים.

בגבעת מעוז אסתר, נזכיר, התגורר אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לפני כשנה כתוצאה מניגוח של רכב משטרתי ברכבו. במקום הוקם בית כנסת לזכרו שהוחרב הבוקר על ידי המשטרה. במעוז אסתר מסרו בתגובה: "מסע ההרס הענק והברוטלי הלילה, בו הוחרבו באחת בתיהן של 8 משפחות, כמו גם בית הכנסת שנבנה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל, מהווה עליית מדרגה חמורה שלא נראתה שנים, שמראה כי בממשלה הכריזו בגלוי מלחמה על ההתיישבות".

"חברי הכנסת של 'ימינה' שהצהירו שוב ושוב על נאמנותם לארץ ישראל ולהתיישבות, חושפים שוב את צביעותם ומצליחים לשבור פעם אחר פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה כנגד ההתיישבות שלא נראו בשטח במשך שנים רבות", תקפו בגבעה.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נמצא משעות הבוקר המוקדמות על הגבעה: "ראש הממשלה בנט ושר הבטחון גנץ יצאו הבוקר למסע הרס גדול וממוקד נגד יהודים בלבד.  הם מאפשרים לערבים להשתולל ולהשתלט על אדמות הלאום מדי יום בלב הארץ. המולדת שלנו נכבשת והם עוצמים עין אל מול עבריינות ערבים, וכעת הם גיבורים על חלשים והורסים דוקא ליהודים. כיבוש יהודה ושומרון על ידי הערבים ואכיפת החוק הסלקטיבית נגד יהודים נמצאים על ידם של בנט וגנץ".

בעקבות ההרס בבנימין אומר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "זו התוצאה נכון לעכשיו במשחק שמשחק שר הביטחון בני גנץ בהתיישבות היהודית ביו"ש. 0 בניה יהודית כשהוא עוצר את האישורים לבניה חדשה, ו-8 הריסות חדשות מהבוקר. גנץ ממצב את עצמו בצד הלא נכון של ההיסטוריה הציונית. אבל מבחינת מפעל ההתיישבות המשחק עוד רחוק מלהסתיים".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "המדינה נבנתה בדם המתיישבים הגיבורים שמסרו נפשם על יישוב ארץ ישראל והממשלה השבויה בידי קואליצית האחים המוסלמים רוקדים על הדם שנשפך באכזריות, פוגעים בבטחון המדינה והורסים את כל מה שבנו. בושה".