המשטרה נערכת להלווית הרב קנייבסקי

מיליון משתתפים, אלפי שוטרים ועשרות כבישים חסומים: המשטרה נערכת לאחת מהלוויות הגדולות מקום המדינה. השר לביטחון פנים עמר בר-לב: "המשטרה כולה נרתמה למשימה על מנת לאפשר את התנהלות ההלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 19/03/22 18:55 טז באדר ב'

המשטרה נערכת להלווית הרב קנייבסקי
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ההלוויה הגדולה ביותר במדינה: ביום שישי הלך לעולמו בגיל 94 מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי. הוא התמוטט בביתו בבני ברק ונפטר לאחר מאמצי החייאה. מסע הלוויה צפי להתקיים מחר, ועל פי ההערכות המשטרה צפויים להגיע מאות אלפי אנשים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב והמפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי סיימו דיון בדבר היערכות משטרת ישראל להלוויתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. המשטרה תפעיל את פקודת "אדמו"ר" עם כ-3,000 שוטרים שילוו את מסע הלוויה.

צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון פנים, עמר בר לב התייחס למסע הלוויה ואמר: "מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכזי".

המטרה של המשטרה - לוויה בטוחה ומסודרת

גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי התייחס להיערכות הכוחות ללוויתו של הרב קנייבסקי ז"ל ואמר: "מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל, ושהמשטרה תרתום אליה את כל הגורמים הרלוונטיים לרבות שאר ארגוני הביטחון, ההצלה ומשרדי הממשלה בכדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הטובה ביותר. המטרה של משטרת ישראל היא שההלוויה תעבור בצורה בטוחה ובאופן מסודר שיאפשרו את קיומה עם כמות המשתתפים הגדולה שצפויה להגיע ותנאי השטח המאתגרים באחת הערים הצפופות בישראל. אנו נפעל כאשר שלומם ובריאותם של המשתתפים הם בראש סדר מעיינינו במקביל לשאר האיומים שאנו מכירים. כ-3,000 שוטרים מכל רחבי הארץ יקחו חלק במבצע המורכב הזה בפיקוד מחוז תל אביב וכל מערכי המשטרה יקחו חלק במבצע שימשך למעלה מ-15 שעות, ולאחר סיום ההלוויה עם הגעת המוני מבקרים לאזור בית העלמין שצפויים להגיע בימים הקרובים".

התנועה וההגעה ללוויה יהיו באוטובוסים בלבד. יוקם טרמינל באזור מחלף קוקה קולה שבו כל האוטובוסים שיגיעו ללוויה יורידו נוסעים. צפויים שינויים גם בתחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי. מאות שוטרים ולוחמי מג"ב מכל הארץ ייקחו חלק באבטחת ההלוויה ושמירה על הסדר הציבורי. ככל הנראה, מסע ההלוויה ייערך על פני קילומטר וצפוי להתחיל בבית שברחוב רשב"ם בבני ברק, ויסתיים בבית העלמין חזון איש בעיר.

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך לפני זמן קצר התייעצות בעניין ההיערכות להלוויית הרב חיים קנייבסקי ז"ל  בדיון השתתפו השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מנכ"ל משרד רה"מ, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, וגורמים נוספים.

מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים הציגו בפני ראש הממשלה את ההיערכות המשטרתית לקיום הלוויית הרב בצורה בטוחה וסדורה, לרבות היערכות לאירועי חירום, בכלל ההיבטים - תחבורתיים, בטיחותיים, אכיפתיים ועוד.

בנט הדגיש את החשיבות שבקיום קשר שוטף של המשטרה עם הציבור לאורך היום, וכן הנחה לשים דגש מיוחד על: יכולת פינוי משתתפים במצב של עומס, תנועת אנשים בשולי הדרך בזמן הפקקים ופריסה רחבה של כוחות ההצלה - בדגש על מגן דוד אדום - באיזור גוש דן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן