תרפ"ח-תשפ"ב הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קנייבסקי

אבל בעולם היהודי: הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, בגיל 94. הוא התמוטט בביתו בבני ברק ונפטר לאחר מאמצי החייאה. מסע הלוויה צפוי להתקיים ביום ראשון בשעות הצהריים | "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/22 16:00 טו באדר ב'

הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קנייבסקי
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

אבל בעולם היהודי: הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, בגיל 94. הוא התמוטט מוקדם יותר היום (ש') בביתו בבני ברק ונפטר לאחר מאמצי החייאה. מסע הלוויה צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים, כאשר הרב יקבר בבית העלמין בבני ברק. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בעקבות פטירתו של מרן הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל:

"ברוך דיין האמת, קיבלתי כעת את הבשורה המרה על פטירתו של גדול הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, איש קדוש שהקדיש את כל חייו למען לימוד התורה ותפילה למען עם ישראל. הרב היה סמל ומופת של אהבת התורה והארץ, תוך חיי צניעות וענווה. הרב יחסר לכל עם ישראל". 

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ברוך דיין האמת". 

צילום: חיים טויטו

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "ברוך דיין האמת. נעצבתי עמוקות לשמוע על מותו של הרב קנייבסקי. מחנך ומורה דרך, מגדולי ישראל של הדורות האחרונים. בשנתיים האחרונות עמד בחזית המלחמה בנגיף הקורונה ודאג להציל נפשות". 

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ספד לו ואמר: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור". 


ראש הממשלה, נפתלי בנט, שלפני זמן קצר פרסם כי הוא מצטרף לתפילה לרפואת הרב ספד לו עם ההודעה המרה. "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".