צפו משלחת של רבנים, מוזיקאים ובעלי קוראים חוגגת את פורים עם הפליטים בוורשה

לפנות בוקר נחתה בוורשה משלחת של רשת אור תורה סטון על מנת להעניק סיוע, תקווה ומעט רוח פורים לפליטים האוקראינים בפולין, על פי בקשתם של הרבנים במקום. "מטרתנו העיקרית היא לשמח אותם, להיות להם לאוזן קשבת, לשחק עם הילדים ופשוט להיות שם עבורם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/22 10:51 יד באדר ב'

משלחת של רבנים, מוזיקאים ובעלי קוראים חוגגת את פורים עם הפליטים בוורשה
צילום: אור תורה סטון

בין הפליטים האוקראינים הרבים אשר שוטפים את מדינות אירופה מאז החלה המלחמה, נמצאים גם פליטים יהודים רבים אשר מצאו מקלט בקהילות יהודיות במדינות שכנות. לקראת חג הפורים מצאו עצמן קהילות אלה מתמודדות עם מחסור חמור באנשים שבקיאים בטעמי המגילה אשר יוכלו לאפשר לאלפי הפליטים לקיים את מצוות שמיעת המגילה בערב ויום פורים.

צפו בשמחה מוורשה:

בוורשה ישנם כרגע 3 בתי מלון מלאים בפליטים

לאור כך, יצאה אתמול (ד') לפנות בוקר מנתב"ג לוורשה משלחת מיוחדת של רשת אור תורה סטון בשיתוף ההסתדרות הציוניות העולמית, בה חברים רבנים, מוזיקאים ובעלי קורא וקיימה אתמול בערב והבוקר קריאת מגילה בקהילות השונות בעיר וכן חגגה איתן את החג.

המשלחת תקיים סעודת ומסיבת פורים עבור הפליטים, והם הביאו עימם ציוד ואספקה הומניטריים, דוגמת אוכל, בגדים וצעצועים אשר אספו לבקשת הקהילות במקום. הפעילות מתבצעת בתיאום ולבקשת הרב הראשי לפולין וכן שליחים המכהנים כרבני קהילות בוורשה ובלודג'.

בוורשה ישנם כרגע 3 בתי מלון מלאים בפליטים הנמצאים באחריות הסוכנות היהודית, ובלודז' הפך אחד ממלונות העיר למתחם בניהולה של הקהילה היהודית במקום. בשתי הערים, חברי המשלחת מסייעים לשליחי המכון בקיום מצוות קריאת המגילה, חגיגות החג וסיוע לפליטים בכל דרך שתתבקש.

"תקוותנו היא כי נוכל ליצור עבורם בנוסף חוויה מהנה וחיובית ולאפשר להם לחוש שהם לא לבדם"

"הפעילות המרכזית שלנו היא קריאת המגילה בערב החג ובבוקר, על מנת להעניק לפליטים קצת תקווה ושמחת החג למרות התנאים הקשים" מספרים חברי המשלחת, "מטרתנו העיקרית היא לשמח אותם, להיות להם לאוזן קשבת, לשחק עם הילדים ופשוט להיות שם עבורם. חלק מחברי המשלחת דוברי רוסית, חלקם נגנים וזמרים, ויחד נשתדל להעניק מענה ותמיכה".

"אנו נמצאים פה עם פליטים רבים אשר מתמודדים עם אחד מאתגרי החיים הקשים ביותר" אומר ראש המשלחת הרב בנג'י מאיירס, "אבל תקוותנו היא כי מלבד הענקת סיוע חומרי, נוכל ליצור עבורם בנוסף חוויה מהנה וחיובית יותר, ולאפשר להם לחוש שהם לא לבדם".

"כחג המבוסס על ניצחון הרשע על ידי השמחה ותבוסת השנאה, פורים נחגג כסמל של הישרדות העם היהודי והאנושות כולה, וחשוב שלא לשכוח זאת דווקא בימים אלה בתוך הכאוס, הטרגדיה והפחד אשר אופפים את הפליטים האוקראינים" אומר נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, הרב כתריאל ברנדר.

"המתנדבים שלנו נסעו לא רק על מנת להעניק מענה לצרכים ההומניטריים הבסיסים בשטח, אלא גם על מנת לנסות להעניק לפליטים תחושת נורמליות, משמעות וכולי תקווה שגם שמחה, בימים אלה של כאב, אובדן וקשיים כה גדולים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן