"היחידה שיכולה לנצח את הצ'ייסר": מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ נפרדת

אחרי 45 שנים במשכן הכנסת, המזכירה המיתולוגית מסיימת בימים אלו את תפקידה וזכתה לפרידה מרגשת מכל הנוכחים, החל מראש הממשלה בנט ויושבי ראש הכנסת האחרונים ועד לנשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין. "זאת אהבה ממבט ראשון", הודתה מלר-הורוביץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 16:18 ה באדר ב'

"היחידה שיכולה לנצח את הצ'ייסר": מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ נפרדת
ירדנה מלר הורוביץ, "אהבה ממבט ראשון", צילום: נועם מושקוביץ

באירוע מרגש שהתקיים היום (ג'), נפרדו אנשי הכנסת מהמזכירה המיתולוגית ירדנה מלר-הורוביץ. רבים ברכו את מי שנכנסה בשערי המקום ב-1977 ויצאה אחרי 45 שנה. מלר- הורוביץ זכתה לברכות רבות, החל מראש הממשלה המכהן נפתלי בנט דרך יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ועד יושבי ראש הכנסת לשעבר וגם זה המכהן, שפתח את אירוע הפרידה.

"הצלחת בכל תפקיד שעשית, פרצת תקרות זכוכית ולכל אורך השנים עשית את עבודתך על הצד הטוב ביותר", אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי, "תרמת תרומה גדולה ומכרעת לעוצמתה וחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. את היית שם בהחלטות החשובות שעיצבו את עתיד המדינה. כשרואים אותך, רואים את מליאת הכנסת, את הנימוס, את האיזון וההוגנות, את הרצינות, את היושר ואת המקצועיות".

ראש הממשלה נפתלי בנט הוסיף: "עברת תקופה בלתי נתפסת במשכן הכנסת, משנת 1977 ועד היום. 45 שנה בכנסת, מהמהפך של מנחם בגין ועד היום. היית לאישה הראשונה בתפקיד זה. זכינו בך, בכישורים שלך ובמזג שלך. תמיד קשובה, תמיד מקצועית, תמיד מתייחסת בנועם הליכות, בתוך סיר הלחץ ובלילות הלבנים. בתקופתך במשכן הונחו על שולחן הכנסת גם הסכם השלום עם מצרים וגם הסכמי אברהם".

בנט ומלר-הורוביץ

בנט ומלר-הורוביץ צילום: נועם מושקוביץ

"בימים מאוד מקוטבים, גם במדינת ישראל וגם מסביב לעולם, כשהדמוקרטיות מאוד מאותגרות, ויש אף כאלה שאומרים שזו לאו דווקא שיטת המשטר הרצויה בשנת 2022, כל אחד שומע רק את המפלגה שלו, את המרכז שלו ואת הבייס. המורשת שאת מותירה פה, היא מורשת מכובדות", סיכם בנט את דבריו.

ריבלין מודה: "אני פמיניסט, אבל נבחרת כי היית הכי טובה"

מלר-הורוביץ, אשר יוצאת לגמלאות בסוף חודש מרץ, כיהנה בכנסת בתפקידים בכירים במשך 45 שנים, מתוכם 12 שנים כמזכירת הכנסת. מלר-הורוביץ היתה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד, האמון על הניהול הפרלמנטרי של הכנסת וועדותיה, ובכלל זה הכנה וארגון של דיוני מליאת הכנסת, ייעוץ ליושב-ראש הכנסת ולסגניו בענייני תקנון, נוהג ונוהל, ופיקוח על יישום החלטות המליאה.

יו"ר הכנסת לשעבר, חבר הכנסת יולי אדלשטיין סיפר: "כשמשהו לא היה כשורה בכנסת, היה קשה להסתכל לך בעיניים. המעמד שלך היה מעל ומעבר לכל מחלוקת. תמיד ידענו שמה שאת אומרת הוא גם נכון וגם אובייקטיבי. את היחידה שיכולה לנצח את הצ'ייסר, כמי שיודעת הרבה בכל כך הרבה תחומים. תודה על כל מה שעשית".

נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין חשף: "אני פמיניסט. אבל לא בחרתי אותך כי את אישה. את נבחרת כי היית הכי טובה. היית ממעצבות הפרלמנט הישראלי. עשית את העבודה ובגדול. אהבתי אותך".

ריבלין נפרד. "היית הכי טובה"

ריבלין נפרד. "היית הכי טובה" צילום: נועם מושקוביץ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מספר על מלר הורוביץ ששימשה כמזכירת הכנסת במשך רוב שנות כהונתו כראש ממשלה: "את סופרסטאר. עשית את העבודה בצורה נפלאה ובמקצועיות מוחלטת. תמיד נעזרתי בך וידעתי שיש על מי לסמוך ושהדעה שקולה, מבוססת ומועילה".

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ נפרדה במילים מרגשות: "תודה על האמון והעבודה המשותפת. שירתתי בקודש. הבית הזה היה לעיתים לביתי הראשון. הכנסת היום שונה כמעט בכל מזו שנכנסתי אליה, במהפך בשנת 1977. השנתיים האחרונות היו מאתגרות במיוחד, בשל ארבע מערכות בחירות והתפרצות הקורונה. נדרשנו לפתרונות יצירתיים ובניגוד לפרלמנטרים אחרים בעולם, הכנסת לא שבתה ולו גם יום אחד. האהבה שלי לכנסת היא ממבט ראשון. אמשיך לאהוב אותה גם ממרחק. כמזכירת כנסת זכיתי להכריז על הסכמי אברהם. בבואי בשנת 1977 ובצאתי בשנת 2022, הביאו שלום עלינו. מה אברך לך, הכנסת? יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן