יוליה מלינובסקי מגיבה למכתב של כהנא: "מחוייבים לפעול כקואליציה מגובשת"

לאחר מכתבו של כהנא לבנט ולפיד, יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים מגיבה ואומרת: "אני פועלת בדיוק לפי הדרך הזו". גם טור-פז הגיב: "מסכים שמהלכים חד צדדים לא נכונים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/02/22 19:07 כא באדר א'

יוליה מלינובסקי מגיבה למכתב של כהנא: "מחוייבים לפעול כקואליציה מגובשת"
חברת הכנסת מלינובסקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

השר לשירותי דת שלח מכתב לראש הממשלה ושר החוץ בנוגע לחקיקה בנושאי דת ומדינה שלא על פי ההסכמים הקואליציוניים, בו כתב: "בימים האחרונים מתפרסמות אמירות של שרים וחברי כנסת ופרסומים שונים על יוזמות חד צדדיות בענייני דת ומדינה. חלק מהיוזמות מנוגדות להסכמים הקואליציוניים.  נקיטה ביוזמות כאלה באופן חד צדדי לא תשרת את יציבות הקואליציה ושיתוף הפעולה בין המפלגות בה".

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי בתגובה למכתב של כהנא: "אני פועלת בדיוק לפי הדרך הזו ולכן פניתי לראשי מפלגות הקואליציה כדי להקים צוות קואליציוני לפתרון בנושא נישואים אזרחיים. אנחנו מחוייבים לפעול כקואליציה מגובשת גם בנושאי דת ומדינה לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

גם חבר הכנסת משה טור-פז מיש עתיד הגיב: "אני מסכים שמהלכים חד צדדים לא נכונים. הקואליציה קיבלה החלטה לקדם שני נושאים בדת ומדינה: מתווה הכשרות והגיור. יחד עם זאת, לקואליציה הזו יש משימות נוספות שניתן להסכים עליהם: אחד, מתווה הכותל, ושני, בחירת רבנים. יש צורך למסד את תחום הדת ומדינה בקואליציה ולנסות להגיע להבנות גם בנושאים נוספים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן