בדרך לפתרון? בתיווך צרפתי: ביידן ופוטין ייפגשו בנושא אוקראינה

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה לא נרגעת, ובצרפת מדווחים כי הושגה הסכמה לפגישה בין נשיא ארצות הברית לנשיא רוסיה בנושא. במידה ויגובשו הסכמות, הפסגה תורחב גם לגורמים נוספים הרלוונטיים, בתקווה להשגת פשרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 07:34 כ באדר א'

בתיווך צרפתי: ביידן ופוטין ייפגשו בנושא אוקראינה
ביידן , צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית לקיים מפגש פסגה בתיווך נשיא צרפת מקרון, כך על פי ההודעה צרפתית. ההודעה נמסרה לאחר שמקרון נועד עם פוטין וביידן. במידה ויגובשו הסכמות, הפסגה תורחב גם לגורמים נוספים הרלוונטיים. תוכן המפגש יוכן השבוע בפגישה שתיערך בין שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ולברוב, בשיתוף פעולה של נשיא צרפת.

בריאיון ל-BBC אמר במוצאי שבת האחרון ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדברי ג'ונסון כל הסימנים מראים שהתכנית הרוסית כבר החלה "במובנים מסוימים". ג'ונסון אמר כי המודיעין טוען שרוסיה מתכוונת לפתוח בפלישה לבירה קייב, "על הציבור להבין את המחיר העצום שעלול להיות כרוך בלחימה".

בעקבות המתיחות, משרדי הממשלה, צה"ל, הסוכנות היהודית וגופים נוספים כבר החלו בהיערכות לקליטת גל העלייה האפשרית. התכנית המתגבשת כוללת היערכות בנתב"ג לקליטת עולים, מסירת תעודות זהות, קליטת עולים במרכזי קליטה או בבתי מלון, וליוויים בתחילת שהותם כאן בישראל כמו בכל עליה. "אם בשבוע אחד יגיעו לישראל 5,000 בני אדם, זה אירוע שצריך להיערך אליו. אלה מספרים גדולים הרבה יותר ממה שמשרד הקליטה והגופים האחרים רגילים אליהם. צריך להתכונן לטפל באנשים בכל ההיבטים", אמר גורם מעורה.