57 אלף מאומתים: קרוב לאלף חולים קשה

משרד הבריאות מפרסם את נתוני התחלואה בקורונה ומספר החולים קשה מתקרב לאלף וצה"ל מתגייס למאבק בנגיף | בנט: "האומיקרון במדינה מתנהל בצורה כמעט הכי טובה בעולם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/01/22 20:00 כז בשבט התשפב

57 אלף מאומתים: קרוב לאלף חולים קשה
מחלקת קורונה בעין כרם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האומיקרון מוסיף להכות בישראל, אתמול אובחנו 57,563 מאומתים חדשים מתוך 224,096 נבדקים לגילוי הנגיף. היום (ש') נכון לשעה זו ישנם 946 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 213 מונשמים. בצה"ל מתגייסים למאבק בנגיף.

צה"ל יספק בדיקות אנטיגן לילדים

בהודעה שהוציא היום דובר צה"ל דווח כי צה"ל יספק בדיקות אנטיגן לילדים עד גיל שלוש. לנוכח מתווה הבדיקות החדש במוסדות החינוך - הרשויות המקומיות בשיתוף פיקוד העורף יחלקו החל ממחר בדיקות מסוג אנטיגן לילדים עד גיל שלוש ולסגל במעונות.

פיקוד העורף, בתיאום משרד החינוך והרשויות המקומיות, ימיין, יארוז ויפיץ בדיקות לשימוש במוסדות חינוך לילדים עד גיל שלוש ברחבי הארץ. איסוף הערכות על ידי התושבים יהיה בתיאום מול הרשויות המקומיות. ברשויות בהן יידרש סיוע, יסייע פיקוד העורף בחלוקה. צה״ל ימשיך להירתם למשימה הלאומית לקטיעת שרשראות ההדבקה ולסיוע לכלל אזרחי המדינה.

נזכיר כי בסוף השבוע אמר בנט: "ניהול גל הדלתא והאומיקרון במדינה מתנהל בצורה כמעט הכי טובה בעולם, לפי מודל ישראלי שפוי שמצד אחד לא מתכחש לקורונה, אנחנו כבר יודעים שזאת לא שפעת ונזקיה רבים. מאידך אני לא ממהר ללחוץ על טריגר הסגרים שהיה פה כלי מרכזי בשנה שעברה. המודל הוא לקיים כלכלה לצד האומיקרון. אנחנו שיאנים כמעט עולמיים בהיקף הבדיקות וזה עובד. אנחנו הראשונים בעולם שהבאנו את התרופה של פייזר".

בנט: " לא לשלוח את כולם הביתה אלא להפעיל את המשק"

כידוע, ישראל ניצבת במקום הראשון ביחס להדבקות. בנט אמר: "אנחנו הראשונים עם הבוסטר הרביעי שעכשיו הוכיח את עצמו, ומציל חיים. עם התוכנית החזקה בעולם לשמירה על הזקנים, 'מגן אבות'. זאת הדרך הישראלית - יוזמה, פעולה, לא לשלוח את כולם הביתה אלא להפעיל את המשק".