ניסו שחם יחל לרצות 10 חודשי מאסר אחרי שנדחתה בקשתו לדיון נוסף

הניצב בדימוס שנאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים בגין יחסים אסורים שקיים עם שוטרות הכפופות לו וטיפול בבקשותיהן האישיות, ביקש לקיים דיון נוסף בעניינו אך נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה את בקשתו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/01/22 15:46 יד בשבט התשפב

ניסו שחם יחל לרצות 10 חודשי מאסר אחרי שנדחתה בקשתו לדיון נוסף
ניסו שחם, יחל לרצות את מאסרו, צילום: Miriam Alster/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה היום (א') את בקשתו של ניצב בדימוס  ניסו שחם לקיים דיון נוסף על פסק דינו של בית המשפט העליון בנובמבר האחרון שבו נקבע בדעת רוב, כי יש להרשיעו בעבירה של מרמה והפרת אמונים בגין יחסים אסורים שקיים עם שוטרות הכפופות לו וטיפול בבקשותיהן האישיות.

בהחלטתה עמדה השופטת חיות על הכלל לפיו הליך הדיון הנוסף הוא הליך נדיר וחריג, שיש לייחדו למקרים שבהם נפסקה הלכה שסותרת הלכה קודמת של בית המשפט העליון, או שמפאת חשיבותה, קשיותה או חידושה יש מקום לקיים בה דיון נוסף. תנאים אלה, כך קבעה הנשיאה חיות, אינם מתקיימים במקרה דנן. משנדחתה הבקשה לדיון נוסף, שחם צפוי להתייצב לריצוי 10 חודשי המאסר שנגזרו עליו. 

בחודש נובמבר 2021, בית משפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו בדעת רוב את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שבו הורשע ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירת שחיתות של מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות מין והותיר את עונש המאסר שנגזר עליו.

כזכור, שחם הורשע לפני כשנה וחצי בבית משפט השלום ונידון לעשרה חודשי מאסר ועוד חמישה חודשים על תנאי, עורכי דינו של שחם ערערו על ההרשעה לבית המשט המחוזי ,שם החליטו השופטים לדחות את הערעור ולהשאיר את העונש שהוטל על הניצב בדימוס, אך ביטלו חלק מתשלומי הפיצויים שנדרש לשלם למתלוננות.