הניצב בדימוס ייכנס לכלא | העליון דחה את ערעורו של ניסו שחם

ערעור אחרון בהחלט שהוגש לבית המשפט העליון בעניינו של ניסו שחם נדחה היום על ידי בית המשפט העליון, בפסק הדין כתב השופט "התנהגותו של ניסו שחם, כאשר היא נבחנת כמכלול, נופלת הרחק מעבר לאזור "האפור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 12:13 יא בכסלו התשפב

הניצב בדימוס ייכנס לכלא | העליון דחה את ערעורו של ניסו שחם
ניסו שחם, צילום: Miriam Alster/Flash90

בית משפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו בדעת רוב את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שבו הורשע ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירת שחיתות של מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות מין והותיר את עונש המאסר שנגזר עליו.

כזכור, שחם הורשע לפני כשנה וחצי בבית משפט השלום ונידון לעשרה חודשי מאסר ועוד חמישה חודשים על תנאי, עורכי דינו של שחם ערערו על ההרשעה לבית המשט המחוזי ,שם החליטו השופטים לדחות את הערעור ולהשאיר את העונש שהוטל על הניצב בדימוס, אך ביטלו חלק מתשלומי הפיצויים שנדרש לשלם למתלוננות. עורכי דינו התעקשו והגישו ערעור לבית המשפט העליון אך כאמור גם בעליון דחו את הערעור של שחם.   
  
השופט בפסק הדין ניל הנדל קבע  כי "האינטרס האישי של המבקש בשוטרות, במיוחד לאור קיומן של מעטה סוד על הקשרים האסורים, היה בעוצמה חזקה. בנוסף לכך, התנהגותו של המבקש כללה היבטים חמורים שונים, כגון משך ניגוד העניינים בחלק מהמקרים, האקטיביות של הפעולות, וחשיבותן של הבקשות בהן עסק לשוטרות הכפופות לו. לבסוף, מעמדו של המבקש במשטרה היה בכיר ביותר, וכוח השפעתו היה גדול בהתאם. לאור כל זאת, גם אם נגיד שכל פעולה בניגוד עניינים שביצע המבקש אינה טומנת בחובה "פן מחמיר נוסף", פן מחמיר זה בוודאי מתקיים כאשר מביטים על דפוס ההתנהגות כולו בביצוע הפעולות. על אחת כמה וכמה, כאשר דפוס זה מגיע בהמשך לשלב הקודם של קיום קשרים אינטימיים אסורים עם כפיפות".
 
בפרקליטות המדינה גם הגיבו על דחיית הערעור ואמרו ״בית המשפט קבע כי התנהגותו של ניסו שחם, כאשר היא נבחנת כמכלול, נופלת הרחק מעבר לאזור "האפור" שעליו חולש הדין המשמעתי ובתוככי העבירה הפלילית של הפרת אמונים. מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. וזאת בנוסף לעבירות המין בהן הורשע ניסו, שהן חמורות לא פחות. הפרקליטות תמשיך לפעול למיצוי הדין עם מי שמנצל את כוחו וסמכותו וגורם לפגיעה בעובדות ובעובדים הכפופים לו״.
 
כזכור, ניסו שחם פיקד על כוחות המשטרה באירועי כפר מימון לפני ההתנתקות, במהלכם התאספו עשרות אלפים מציבור מתנגדי התכנית, התבטא בחריפות נגד המתנחלים ובנוסף הנחה את פקודיו להכות אותם באלות. מפכ"ל משטרת ישראל דאז, משה קראדי, שפט אותו ושחם קיבל נזיפה חמורה בתיק האישי וקנס של שישה ימי עבודה שנוכו ממשכורתו. במכתב התנצלות לאחר האירועים כתב שחם: "במגוון התפקידים בהם שירתתי במשטרה למדתי להכיר מקרוב את הציבור הציוני־דתי, ואני מכיר ומוקיר את האזרחות הטובה שציבור זה מפגין במגוון תחומי העשייה הלגיטימיים במדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן