קולה, במבה והמון אהבה: להיות 'ג'וחא' ליום אחד

משפחתו וחבריו של רס"ן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל, שנפל היום לפני 7 שנים מירי נ"ט בהר דב, בחרו להנציח אותו בצורה מקורית שכבר הפכה למסורת ישראלית. אז אם עוד לא יצא לכם – קנו קולה ובמבה, ותכירו: מבצע ג'וחא

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/22 15:56 ח בשבט התשפב

קולה, במבה והמון אהבה: להיות 'ג'וחא' ליום אחד
במבה, קולה וטנקים, צילום: מבצע ג'וחא

שבע שנים חלפו מאז שנפל רב סרן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל בהר דוב מירי טילים של ארגון הטרור חיזבאללה, כשהיום, ח' בשבט, יגיע לשיאו מבצע ג'וחא, בו אלפי ישראלים יחבקו ויחזקו את כוחות הביטחון בצורה יצירתית.

המבצע, שמתקיים בפעם השביעית וסחף עד היום עשרות אלפי ישראלים, הוא פרי יוזמה של נוער מושב 'יונתן' שברמת הגולן. הרעיון נולד לאחר שיוסף ברוך קלנגל, אביו של יוחאי ז"ל, העביר שיחה לבני הנוער שבה סיפר, בין היתר, איך היה יוחאי מעודד חיילים שהתקשו במהלך השירות הצבאי באמצעות במבה וקולה ומילים מחזקות.

הגיעו גם לחרמון

הגיעו גם לחרמון צילום: מבצע ג'וחא

"המבצע הוא הרבה מעבר לקולה ובמבה", מוסיף יעקב שה לבן, ממארגני המבצע, "יש כאן תובנה עמוקה של חשיבות היכולת לראות את האחר, גם כקשה או עמוס לנו. זה המסר שהותיר לנו יוחאי, וראוי שניקח אותו איתנו כל יום ובייחוד בתקופה כזו מאתגרת. אנחנו מבקשים מכולם להיות ג'וחא לפחות ליום אחד".

רס"ן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל נפל בהר דב מטיל נ"ט שירו לכלי הרכב בו נסע, עת הוביל את קציני הפלוגה בפעילות מבצעית. יחד איתו נפל סמ"ר דור חיים ניני ז"ל. בתפקידו האחרון פיקד על פלוגת המסייעת של גדוד 'צבר' (חטיבת גבעתי), והוביל את הלחימה במבצע 'שובו אחים' ו-'צוק איתן'.

ממשיכים גם בהר הבית

ממשיכים גם בהר הבית צילום: מבצע ג'וחא

יוחאי הותיר אחריו את טלי אשתו ואת אלינור ביתו הבכורה, ולאחר שנפל נולדה ליאב ביתו השנייה. לזכרו הוקמו יוזמות חברתיות משמעותיות בהן עמותות "עוף קדימה", "החברים של ג'וחא" ועוד.

"כל אחד יכול להשתתף במבצע, זה הקסם שלו", משתף שמואל קופל יוזם המבצע, "אז אם גם לכם מתחשק רגע לעשות טוב – מוזמנים לקחת במבה וקולה (או כל פינוק אחר) ולחלק לחיילים. וכמובן - לא לשכוח לתייג ברשתות החברתיות #מבצע_גוחא."

מארגני המבצע לזכרו קוראים לכם להצטרף אליהם, פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד של מבצע ג'וחא בפייסבוק, באינסטגרם , והשנה לראשונה גם בטיק טוק. משפחתו של יוחאי מעורבת במבצע, והמארגנים ישמחו לשמוע מכם ולהעביר למשפחתו של יוחאי את המסרים שלכם.