אסון טבע: כ-5,000 עגורים מתו משפעת העופות באגמון החולה

אלפי עגורים מתו באגמון החולה, ועוד עשרות פרטים בעמק יזרעאל. שמורת הטבע החולה תישאר סגורה עד לתאריך לראשון בינואר 2022 | שרת להגנת הסביבה: "אחת הפגיעות החמורות ביותר בחיות הבר אי פעם בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/21 19:53 כב בטבת התשפב

אסון טבע: כ-5,000 עגורים מתו משפעת העופות באגמון החולה
שפעת העופות, אגמון החולה, צילום: גיא אילון, רשות הטבע והגנים

לאור ההתפרצות הגוברת של שפעת העופות בקרב העגורים באגמון החולה בפרט ובצפון בכלל, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, הגיעה היום (א') לסיור באגמון, יחד עם נציגי רשות הטבע והגנים וקק"ל. השרה קיימה הערכת מצב יחד עם הגורמים בשטח, ועקבה אחר תמונת המצב כפי שעלתה מתיעודי הרחפנים.

"אנחנו בעיצומה של התפרצות חריפה מאוד של שפעת העופות שפוגעת בעגורים. זו למעשה אחת הפגיעות החמורות ביותר בחיות הבר אי פעם בישראל", אמרה השרה זנדברג. "אלפי עגורים כבר מתו מהמחלה, מאות אלפי תרנגולות הושמדו בלולים, ועדיין לא ידוע אם ישנה התפשטות לחיות בר נוספות. יחד עם כל הגורמים, משרדי הממשלה, רשות הטבע והגנים וקק"ל, אנו עוקבים אחרי המציאות בשטח. נפעל לטפל בה בצורה הנכונה והסביבתית ביותר".

רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים מסרה, כי בהמשך להערכות המצב וניטור תחלואת שפעת העופות בשטח נכון להיום, בניטור מקיף שבוצע באגמון החולה, תועדו כ-5,000 עגורים מתים בשטח אגמון החולה, שהוא אתר הלינה המרכז את מירב האוכלוסייה של העגורים בישראל. כמו כן, נצפו כ-250 עגורים מתים בעמק החולה מחוץ לאגמון, וכ-30 עגורים פגועים בשאר אזורי הארץ, רובם בעמק יזרעאל.

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים: "בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם. במקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים אסור לגעת בהם ויש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639*".

צילום: הדס כהנר, רשות הטבע והגנים