רפורמת הגיור בכירי הרבנים בציונות הדתית: "הסמכות היחידה והמחליטה - הרבנות הראשית בלבד"

מתן כהנא בעין הסערה: מכתב שפירסם היום ארגון רבני תורת הארץ הטובה מחזק את ידיי הרבנות הראשית וקובע כי היא הסמכות היחידה בנושאים הללו. "לנושא הגיור השלכות רבות על קיומו ואחדותו של עם ישראל בהווה ובעתיד" כתבו הרבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 17:59 א בטבת התשפב

בכירי הרבנים בציונות הדתית: "הסמכות היחידה והמחליטה - הרבנות הראשית בלבד"
כהנא במפגש עם רבנים, צילום: ללא

מכתב של איגוד רבני תורת הארץ הטובה, עליו חתומים שורת רבנים, מתנגד לרפורמה בתחום הגיור: "לנושא הגיור השלכות רבות על קיומו ואחדותו של עם ישראל בהווה ובעתיד. לכן אנו קובעים כי הסמכות היחידה והמחליטה בתחום הגיור ובכל תחומי הדת, ההלכה והמסורת - הנה של הרבנות הראשית לישראל בלבד", נכתב במכתב.

על המכתב חתמו הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב פילבר, הרב איסר קלונסקי, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב יוסף ארציאל. גם הרב חיים דרוקמן חתום על המכתב, לאחר שדווח כי הוא אינו מתנגד לו.

בהתייחסות לרפורמת הגיור אמר כהנא אתמול בראיון לפגוש את העיתונות: "יש חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא היה יהודי אך אינם יהודים על פי ההלכה. עד היום אף אחד לא נקף אצבע כדי לטפל בבעיה הזו, אני מביא מתווה שיאפשר לרבני ערים לגייר. גדולי רבני הציונות הדתית תומכים בו". הוא הוסיף כי "המתווה יהיה תחת מערך הגיור של הרבנות הראשית כדי שתהיה תעודת גיור אחידה. בלי זה לא יבואו מתגיירים".

הרב דוד לאו, הרב הראשי, גם הוא מתנגד לרפורמה ואומר: "יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל. מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה".


(כהנא ופינדרוס מתעמתים).