"מצדיעים לערים המעורבות": החלו צעדות הדגלים ברמלה ובלוד

על רקע הפרעות ואובדן המשילות, בשעה זו מתחילות צעדות הדגלים בערים המעורבות רמלה ולוד. "נצעד ברחובות הערים המעורבות, נניף כולנו את דגלי ישראל, נדליק את אור החנוכה", נכתב במודעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 18:50 א בטבת התשפב

"מצדיעים לערים המעורבות": החלו צעדות הדגלים ברמלה ובלוד
תושבי לוד, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר השנה הקשה שעברה על הערים המעורבות בישראל, התארגנו בשבועות האחרונים מספר ארגונים וקראו לחיזוק ולהצעדה לערים הללו. בכדי לחזק את הגאווה והלאומית ולהפגין משילות החליטו על צעדת דגלים ברחובות הערים רמלה ולוד. הצעדות יצאו לדרך לפניי שעה קלה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הודיע כי ישתתף בצעדה בלוד ואמר: "איומי החמאס לא ירתיעו אותי, לממש את הריבונות שלנו במדינה ולהניף בגאון את דגל ישראל". במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021, התרחשו בעיר לוד שורת פיגועי ירי חמורים ומקרי אלימות וטרור קשים כנגד יהודים.

חבר הכנסת מוסי רז אמר לחדשות כיפה בתגובה לפרסום המצעד כי "מי שמעוניין להצדיע לערים המעורבות מן הראוי שיעשה זאת בעירוב ושותפות בין יהודים וערבים ולא רק בשותפות בין תנועות ימין לתנועות ימין קיצוני".

אחד מפיגועי הירי בוצע בתאריך 13 במאי במהלך ההתפרעויות ברחוב אקסודוס בעיר. בפיגוע נפצע באורח קל-בינוני יהודי, בחור ישיבה המשמש כחובש מד"א, שהגיע לסייע לתושבי לוד באותה תקופה קשה. הפצוע הספיק לחלץ ולטפל במספר פצועים לפני שנורה ונפגע בעצמו. 

בסוף השבוע שעבר הותר לפרסום כי בעקבות חקירה של שירות בטחון כללי בשיתוף משטרת ישראל, נעצרו שני ערבים תושבי לוד בסוף שנות העשרים לחייהם - אמסאלם חסונה ועיד חסונה. במסגרת חקירתם עלה כי השניים הם שביצעו את פיגוע הירי ואף היו מעורבים בהתפרעויות נוספות שאירעו בעיר לוד במהלך מאי 2021.