אחרי 15 שנה: האם תמונתו של עמנואל מורנו תיחשף בקרוב?

מעטים זכו לראות את תמונתו של גיבור ישראל עמנואל מורנו. בעקבות פעולותיו הנועזות וחשש מנזק שייגרם בעקבות חשיפת התמונה, מוטלת עליה צנזורה והיא אסורה בפרסום. המצב עומד להשתנות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/21 08:15 כט בכסלו התשפב

אחרי 15 שנה: האם תמונתו של עמנואל מורנו תיחשף בקרוב?
צילום: פלאש 90

סגן אלוף עמנואל מורנו נחשב לאחד מגיבורי ישראל הגדולים וסביב דמותו מהלכות שמועות וסיפורי גבורה רבים. בעקבות מעשיו הנועזים ופעולותיו המסוכנות תמונתו אסורה בפרסום עד היום, כ-15 שנים לאחר נפילתו במלחמת לבנון השנייה.

בצנזורה הצבאית קיימו באחרונה דיון בשאלה האם להתיר את פרסום תמונתו, ןאמש פורסם בחדשות הערב בכאן 11 שבדיונים השתתפו אנשי אגף המודיעין של צה"ל ונציגי הצנזורה, וכרגע נראה כי הכיוון בשאלה הוא חיובי ובקרוב נוכל לזכות לצפות בתמונתו של מורנו.

לפני יותר משנה דיברה מאיה, אלמנתו של עמנואל מורנו, בקשת 12 על הסוגיה סביב חשיפת תמונתו של מורנו. "אין לי עניין עם חשיפת התמונה כי אני יודעת כמה חשוב שהיא תישאר חסויה", השיבה מאיה. "טוב שתמונתו של עמנואל תישאר חסויה לטובתנו הביטחונית והלאומית".

מאיה מורנו נשאלה האם האיסור הפרסום על התמונה צפוי להישאר כך לתמיד וענתה כי "אמרו עשר שנים, כבר אז הערכתי שזה יהיה יותר. לאור מה שנהיה מזה, נראה לי שזה כבר יהיה לתמיד". היא הוסיפה כי "הוא לא משויך לשום מגזר. נכון שאני אולי נראית משויכת אבל אי אפשר לדעת איזה סוג כיפה הוא חבש ומה אורך הזקן שהיה לו, ככה הוא באמת כלל ישראלי, כי בסוף עם ישראל הוא דבר אחד ועמנואל נוגע בלב העם".