בימים הקרובים: כתב אישום נגד אריה דרעי

החקירות נגד אריה דרעי: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע בימים הקרובים על הגשת כתב אישום נגד יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי בגין עבירות מס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/11/21 11:27 כא בכסלו התשפב

בימים הקרובים: כתב אישום נגד אריה דרעי
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אריה דרעי צפוי לחזור אל בית המשפט. על פי דיווחים, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט צפוי בימים הקרובים להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי אחרי שנערך שימוע בחשד לעברות מס שביצע לכאורה. 

לפני קרוב לשנה הודיע מנדלבליט לראשונה כי בכוונתו להעמיד את יו"ר ש"ס לדין בכפוף לשימוע. אחרי שנערך השימוע בעניינו החליט מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד שר הפנים לשעבר, כבר בימים הקרובים. כך פורסם לראשונה ב'כאן 11'.

החקירות נגד דרעי החלו כבר לפני שש שנים, על פי הערכות, דרעי צפוי לסרב לכל עסקה ובכוונתו למצות את המשפט ולהילחם כדי לנקות את שמו. דרעי טוען כי הוא סובל מעינוי הדין בשל האורך החריג של החקירות שמתנהלות נגדו עוד טרם הוגש כתב האישום.

דרעי לא התייחס בקולו להתפתחויות האחרונות ובנאומו בפתח ישיבת הסיעה השבוע, בחר להתמקד דווקא בכוונת הרה מיכאלי לקדם תחבורה ציבורית בשבת, "כששומעים היום את שרת התחבורה מיכאלי מכריזה על כוונתה להפעיל את הרכבת בשבת ומכנה את השבת היהודית שלנו כ״מצור״, מבינים את החורבן שהממשלה הזו מתכוונת לחולל בזהות היהודית של המדינה. 

70 שנה ידענו להתעלות מעל המחלוקות ולשמור על הסטטוס קוו כדי לקיים כאן מדינה יהודית. והנה כעת, בסיוע נציגים ״דתיים״, קמה ממשלה שמתכוונת לפגוע בשבת ולמחוק את האופי היהודי ממדינת ישראל. כואב ועצוב", אמר דרעי.