עיריית ירושלים חושפת את התכנית החדשה להקמת שכונה בעטרות

התכנית מתייחסת לשדה התעופה עטרות הנטוש, שם העירייה מציעה להקים שכונת מגורים חדשה בהיקף של אלפי יח"ד, שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי תעסוקה ומסחר. שלום עכשיו: "מחבלת בסיכוי לשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 19:22 כ בכסלו התשפב

עיריית ירושלים חושפת את התכנית החדשה להקמת שכונה בעטרות
צילום: אדריכל יובל קדמון.

אלפי יחידות דיור, שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, שטחי תעסוקה ומסחר. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה היום (ד'), את התכנית חדשה להקמת שכונת עטרות.

התוכנית מתייחסת לאזור שדה התעופה עטרות הנטוש, בשטח של כ-1,243 דונם ומציעה הקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף של אלפי יח"ד, כולל 800 יח"ד מוגנות, שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי תעסוקה ומסחר. 

צילום: אדריכל יובל קדמון

בנוסף, מציעה התכנית הקמת רצועת שטח לתעסוקה ומסחר בסמוך לדרך 45, ושימור מבנה הטרמינל ההיסטורי הקיים בתחום שדה התעופה עטרות, כל זאת כחלק מתכנון עירוני משמעותי המייצר שלד עירוני הליכתי, הכולל מערך שבילים ושטחים ציבוריים פתוחים, בין החלקים השונים של השכונה.

התכנית, אותה יזם משרד הבינוי והשיכון, שנערכה על ידי האדריכל יובל קדמון, מהווה עתודת קרקע משמעותית פנויה בעיר, המאפשרת פיתוח שלא על חשבון שטחים פתוחים בעלי ערכיות גבוהה. קידום התכנית אף מספק מענה משמעותי לצרכי הדיור בעיר. 

ראש העיר, משה ליאון, בירך ואמר: "מדובר בתכנית נוספת במסגרת מספר תכניות אותן אני מוביל ומקדם, לצמצם פערים ויצירת פתרונות דיור לצעירים מכלל המגזרים. זוהי הדרך הנכונה לשיפור איכות חיי התושבים". גם יו"ר האופוזיציה, עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות בירושלים, שדוחף במשך שנים רבות את הבנייה בעטרות אמר בתגובה: "מדובר באישור היסטורי לבנייה בירושלים. הייתה פסימיות אדירה  בתחילת הדרך, שלא נצליח להביא להקמת השכונה, אבל הנה היום זה קרה. אנחנו גאים מאוד זה מהלך קריטי לצעירים, להוזלת מחירי הדיור, לשמירה על הריאות הירוקות". 

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, התרגש גם הוא. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב, "'זה היום קיווינו לו נגילה ונשמחה בישועתו'. שנים שפעלתי למען ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ובפרט בצפון ירושלים ובפרטי פרטים בעטרות. שנים שבהם עסקנו ברכישות מקרקעין בסביבת עטרות, שנים שבהם נעצרנו ועוכבנו על ידי המשטרה ומג"ב, שנים שבהם סיירנו במתחם, שנים שנאבקנו בפולשים שניסו לגזול את אדמת המדינה, שנים שעיבדנו שטחים בעטרות וזרענו שם אבטיחים(אלה הגרעינים לזריעה היחידים שהיו זמינים באותה העת), וכל זאת היה שווה בשביל יום זה. היום הגיע הזמן לשמוח ולומר תודה לכל מי שנתן יד לאישור התכנית לשכונה החדשה במזרח ירושלים, שכונת עטרות". 

לעומת זאת, בתנועת "שלום עכשיו" פחות מרוצים מהמהלך. "שר השיכון הטיל פצצה מדינית, בלי כל דיון ציבורי או אפילו בממשלה. זוהי תכנית המחבלת בסיכוי לשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים. השכונה המתוכננת תוקעת טריז בלב הרצף האורבני הפלסטיני הקיים בין רמאללה ומזרח ירושלים, ומקשה על האפשרות להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. התכנית היא לא גזירת גורל ולא "ירושה" מממשלות קודמות. עדיין אפשר לעצור אותה ולא להביא אותה לאישור של הועדה המחוזית בעוד שבוע וחצי. אם התכנית לא תוסר מסדר היום, המכה הקשה הזאת לשלום תירשם לדיראון עולם על שם חברות הקואליציה מרצ, יש עתיד והעבודה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן