חשוד מרכזי הודה ברצח ניסים שטרית: "לא היתה לו כוונה להמית"

אחד החשודים ברצח הנער בן ה-17 הודה במעורבות ברצח והפליל שני חשודים נוספים. סנגורו טען: "החשוד לקח אחריות בלקיחת מעשה. בוודאי שלא היתה לו כוונה להמית" | ברלנד לאחיו של הנער: "אחיך לא חי, אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 17:33 כח בחשון התשפב

חשוד מרכזי הודה ברצח ניסים שטרית: "לא היתה לו כוונה להמית"
ניסים שטרית, צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

שעות לאחר שאליעזר ברלנד אישר בחקירתו כי ניסים שטרית אכן נרצח לפני 30 שנה, אחד החשודים ברצח, הודה היום (ד') במעורבות במעשה. בנוסף, החשוד הפליל שני חשודים נוספים - מקורב לשעבר של אליעזר ברלנד ובן של שר לשעבר. "החשוד לקח אחריות בלקיחת מעשה. בוודאי שלא היתה לו כוונה להמית", אמר סנגורו. 

במשטרת ישראל, שחוקרת בימים האחרונים אחרי אפשרות כי שרידי גופתו של הנער הנעדר נמצאים ביער באזור ירושלים, מקווים שהחשוד יידע לסייע גם במציאת גופתו של המנוח ולהוביל להתקדמותה של החקירה. 

במהלך חקירתו של ברלנד היום, התקיימה פגישה בינו לבין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר. בפגישה אמר ברלנד לשטרית: "אחיך לא חי, אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש. מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה". 

נזכיר כי אתמול במהלך דיון בבית המשפט, אליו הובא כדי להאריך את מעצרו, התמוטט ברלנד בן ה-83 ומיד לאחר מכן כלי תקשורת הוצאו מהאולם. מעצרו הוארך בתשעה ימים.

ברלנד בחקירתו אתמול

ברלנד בחקירתו אתמול | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול"

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990. שטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.


(דיווח ב"כאן חדשות")