עבאס: "תודו שאכן היו דברים" | יואב קיש: "הוא משקר"

יו"ר מפלגת רע"מ אומר כי ברשותו נמצאים חומרים שמוכיחים כי קיים משא ומתן עם הליכוד: "ניהלנו מו"מ על אפשרות להקים ממשלה בראשות הליכוד ברוב של 60" | חבר הכנסת מהליכוד שב ומדגיש: "הליכוד מעולם לא הציע למנסור עבאס הסכם קואליציוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 21:51 כז בחשון התשפב

עבאס: "תודו שאכן היו דברים" | יואב קיש: "הוא משקר"
מנסור עבאס במליאת הכנסת, היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במסגרת הוויכוח המתוקשר בין מפלגת הליכוד ליו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, האם קיימו משא ומתן בעבר, חשף הערב (ג') חבר הכנסת כי ברשותו ישנם חומרים על הליכוד שהוא אינו מעוניין לפרסם בשלב הזה. עבאס התייחס גם לפרסומים לפיהם ישנו קשר בין אנשים במפלגתו לארגון הטרור חמאס: "לא היה ולא יהיה כסף ממשלתי שיוזרם לעמותה", אמר באולפן "חדשות 12". 

על המשא ומתן מול הליכוד שהתקיים לדבריו, אמר עבאס: "עד עכשיו נמנעתי מלפרט מה היה בשיחות הפוליטיות עם נתניהו במשך שנתיים. רק אתמול התחלתי לדבר. הסיפור התחיל באפריל 2019 - ניהלנו מו"מ על אפשרות להקים ממשלה בראשות הליכוד ברוב של 60. ישבנו בכפר קאסם, דיברנו, שוחחנו, התווינו דברים. הציעו לנו שותפות קואליציונית".


(עבאס מתייחס לנושא במליאת הכנסת בשבוע שעבר)

עוד הוסיף עבאס כי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, הקריא בפניו את הנאום שבו הוא רוצה לבשר לאזרחים שיש שותפות בין הליכוד לרע"מ. "אני מציע לליכוד - בואו תודו שאכן היו דברים, ושטעיתם שאנחנו לא ראויים להיות שותפים, אבל למה לשקר?", תהה. 

בעקבות החשיפה של איילה חסון בנוגע לקשר שבין בכיר מפלגת רע"מ ראזי עיסא, עמותת "סיוע 48" וחמאס, הגישו השבוע היועצים המשפטיים של ארגון "עד כאן" ופורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות תלונה במשטרה נגד העמותה, בגין חשד לביצוע עבירות הלבנת הון, מימון טרור, ועבירות במסגרת החוק למניעת טרור. 

יו"ר רע"מ התייחס לסוגיה ואמר כי הוא מבין את אי הנוחות בפרסום. "אני מנסה לתת תשובות לנושא הזה. הכסף שהגיע לעמותה הזאת הוא מתרומות תחת החוק. אנחנו מזמינים את רשויות האכיפה לבדוק אותנו. לא היה ולא יהיה כסף ממשלתי שיוזרם לעמותה. לא נעביר כספים שקיבלנו מהממשלה לעמותה שמסייעת לחמאס".

עוד הוא הוסיף: "זה לא הפריע לליכוד כשהיינו שותפים שלהם לפני כמה חודשים. אנחנו לא במדינת בננה - יש שלטון חוק, יש רשויות אכיפה ויש ארגוני ביטחון שמפקחים על הכול. אנחנו פועלים בהתאם לחוק 25 שנים תחת שלטונו של נתניהו. מה קרה פתאום בשבוע של העברת התקציב? זו מניפולציה פוליטית כדי להכשיל את העברת התקציב".

חבר הכנסת יואב קיש הגיב לדברים: "מנסור עבאס משקר. הליכוד מעולם לא הציע למנסור עבאס הסכם קואליציוני. ב-2019 עבאס רצה להצטרף לקואליציה והליכוד סירב ולכן הלכנו לבחירות. ב-2021 הליכוד הציע למנסור עבאס לתמוך בחוק בחירה ישירה, הוא ביקש לשנות את חוק קמיניץ, לא הסכמנו ולכן הוא הלך עם בנט ולפיד שנכנעו לכל דרישותיו".