בית אל היישוב האדום היחידי בישראל | ראש המועצה לתושבים: "לא לזלזל בהוראות משרד הבריאות"

מעיון בנתוני תכנית הרמזור של משרד הבריאות, עולה כי היישוב בית אל הוא היישוב היחיד האדום בישראל. ראש המועצה ורב היישוב שלחו מכתבים לתושבים והזהירו מפני סגירת מערכת החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/21 13:18 כ בחשון התשפב

בית אל היישוב האדום היחידי בישראל | ראש המועצה לתושבים: "לא לזלזל בהוראות משרד הבריאות"
בית אל, צילום: יעקב-cc-by-sa ויקיפדיה

הבוקר (ג') פרסם משרד הבריאות את נתוני הקורונה המעודכנים. מהנתונים עולה תמונה מעודדת ונראה כי ישנה ירידה במספר המאומתים והחולים קשה. המשרד פרסם גם את נתוני תכנית הרמזור לערים ויישובים מהם עולה כי היישוב בית אל הוא היישוב היחיד בישראל בעל הצבע האדום, המורה על התפרצות מוגברת של תחלואה.

אתמול נשלחו לתושבים מכתבים מראש המועצה, שי אלון, ומרב היישוב, הרב אריאל בראלי. ראש המועצה כותב לתושבים: לצערנו בית אל אדומה עם כ-45 חיוביים לקורונה. מפילוח שעשינו במועצה, עולה כי רובם המוחלט של החיוביים הינם מתחת לגיל 12 (לא מחוסנים)".

שי אלון, ראש מועצת בית אל

שי אלון, ראש מועצת בית אל צילום: יחצ

אלון ממשיך במכתב וטוען כי התושבים לא מקפידים על ההנחיות: "לצערנו אנו שומעים על מקרים בהם אנשים לא מקפידים על בידוד", וקורא להורים להקפיד על הבידוד גם בשעות אחר הצהריים והערב. ביישוב עדיין פועלת מערכת החינוך, אך ראש המועצה מאיים כי במידה ויימשך המצב "לא תהיה לנו ברירה ונאלץ לשקול לסגור חלק ממוסדות החינוך בבית אל".

גם רב היישוב שלח מכתב משלו לתושבים, בו הוא רומז כי אנשים אינם נשמעים להנחיות: "הערבות ההדדית מחייבת כל אחד מאיתנו להניח בצד את מה שהוא חושב לנכון ולהקפיד על הוראות משרד הבריאות".

צילום: צילום מסך

מטעם ראש המועצה נמסר ל"חדשות כיפה": "לצערנו בימים האחרונים בית אל הפכה לאדומה. מפילוח שעשינו במועצה, עולה שהרוב המוחלט של החולים הם ילדים מתחת לגיל 12, אוכלוסייה שלא יכולה להתחסן עדיין. מאז החלה הקורונה, אנו מפעילים מערך של נאמני קורונה במסגרות החינוך בבית אל, עוסקים בהסברה לתושבים ואף מעודדים באופן אקטיבי את תושבינו ובתוכם בני הנוער להתחסן כך לדוגמה, ערכנו הגרלה נושאת פרסים לנוער מתחסן. אנו קוראים לתושבינו להתחסן ולהמשיך להישמע להוראות משרד הבריאות בבתים ובמרחב הציבורי".