הגל הרביעי בנט: "פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל"

ראש הממשלה סיכם עם שר האוצר על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציב בשנת 2022: "אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית לקראת גלי קורונה עתידיים" | על הביקור ברוסיה: "היחסים בין שתי המדינות טובים מאוד, אבל תמיד אפשר יותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/21 12:15 יח בחשון התשפב

בנט: "פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

ממשלת ישראל עורכת הבוקר (א') את ישיבתה השבועית, מספר שעות לאחר שנפתלי בנט שב מביקור מדיני ראשון ברוסיה בתפקיד ראש הממשלה. בנט התייחס לביקור והגדיר אותו טוב, ובנוסף עדכן בנושא הטיפול בתחלואת הקורונה.

בנט פתח את ישיבת הממשלה ואמר: "נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד. אני רוצה להודות מכאן לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה". 

בנט אמר כי שוחח עם הנשיא הרוסי על המצב בסוריה: "במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק, בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם", הוסיף.

"היחסים בין שתי המדינות טובים מאוד, אבל תמיד אפשר יותר. במקרה הזה הפוטנציאל של שיתוף הפעולה הכלכלי, המדעי, התרבותי והטכנולוגי הוא אינסופי, בהתחשב בעובדה שיש בישראל כמיליון דוברי רוסית".

במהלך הישיבה סיפר בנט בממשלה על הפגישה עם פוטין: "אחרי 4 שעות, לא ישנו כל הלילה , אלקין נרדם. אז אני נותן לו מרפק. פוטין צוחק.

אלקין: "פוטין צוחק ואומר רואים שאתה לא היית בסיירת איתו"

בנט: "אבל אלקין המשיך לתרגם גם כשנרדם".

"אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים"

"אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר", אמר בנט. "לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. 
אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח".

ראש הממשלה אמר כי ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות. "לדעתי פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל. המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם קצת ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים".

יחד עם זאת אמר בנט, כי לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה, הממשלה נערכת גם לעתיד. "אני מודיע כאן - אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן