מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר: "חבל שנתניהו היה ראש ממשלה"

שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת רבין השניה, יוצא נגד אי הגעתו של בנימין נתניהו לטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין: "עצוב שראש אופוזיציה מתבייש להגיע להר הרצל" | מקורבי נתניהו: "האזכרה הפכה לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על נתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/10/21 11:16 יב בחשון התשפב

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר: "חבל שנתניהו היה ראש ממשלה"
נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לרבין ז"ל לפני 4 שנים, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אינו מתכוון להגיע לטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין שייערך הערב (ב') בהר הרצל, במלאות 26 שנים להירצחו, כך פורסם אתמול. מהליכוד נמסר אמש כי ראש האופוזיציה ינאם בישיבה המיוחדת לזכרו של רבין במליאת הכנסת.

מקורבי נתניהו מסרו הבוקר לעיתונאי עמית סגל: "ראש הממשלה לשעבר ישתתף בטקס הזיכרון לרבין ז"ל בכנסת על פי כללי הפרוטוקול. בטקס בהר הרצל הוא זוכה לקיתונות של בוז באופן לא מכבד. האזכרה של ראש הממשלה המנוח רבין ז"ל כבר הפכה מזמן לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כשנתניהו מגיע - הם תוקפים אותו; כשהוא לא מגיע - הם תוקפים אותו. תחליטו כבר".

שמעון שבס, מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת רבין השניה, 1992-1995, תקף הבוקר את נתניהו וטען כי היה לו חלק ברצח. "ביבי שהעסיק את כולכם הרבה שנים לא מעסיק אותי כבר, הוא היסטוריה. הוא היה ראש ממשלה וחבל שהיה. כל 14 השנים האלה מבוזבזות", אמר בריאיון ב-103FM. לדעתו של שבס עצוב שראש אופוזיציה בחר שלא להגיע להר הרצל. "אני חושב שהוא מתבייש כי הוא מרגיש שהציבור שמגיע לשם מתעב את פעילותו כראש אופוזיציה לפני 26 שנה".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה טען להסתה בתקופה שלפני הרצח: "לאחר הרצח הוקמה ועדת שגמר שלדעתי לא סיימה את הפעולה שלה. ההסתה לא נבחנה בכלל, כל הפעילות הנוראית שהתרחשה לפני הרצח לא נבחנה. ההיסטוריה לא תשכח ולא תסלח".

(הנאום האחרון של יצחק רבין)

כשנשאל מה חלקו של ראש האופוזיציה ברצח רבין, השיב: "חלק גדול, הוא היה ראש האופוזיציה, כפי שיצחק רבין אמר הוא עמד בראש הכנופיות, אנשיו עסקו בארגון ההסתה, ארגון ההמרדה. הוא אמר שרבין לא בוגד בכיכר ופעילות הרחוב הייתה אלימה".

שבס ציין כי נתניהו כינה את רבין "ראש ממשלה לא לגיטימי, כפי שעשה בשבוע שעבר לבנט. זו התחלה של פעולת שיסוי ולאחר מכן בא רוצח מתועב, שולף אקדח, ויורה". על כך שראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כינה בעבר את נתניהו בעת כהונתו ראש ממשלה לא לגיטימי, הוא הסביר: "זה היה בזמן שהממשלה הייתה זמנית. הקונטקסט היה שונה לחלוטין".

מקורבי נתניהו מסרו הבוקר לעיתונאי עמית סגל: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו ישתתף בטקס הזיכרון  לרבין ז"ל בכנסת על פי כללי הפרוטוקול. בטקס בהר הרצל הוא זוכה לקיתונות של בוז באופן לא מכבד.
״האזכרה של ראש הממשלה המנוח רבין ז״ל כבר הפכה מזמן לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כשנתניהו מגיע - הם תוקפים אותו; כשהוא לא מגיע - הם תוקפים אותו. תחליטו כבר".

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן