מזעזע: כתובות אנטישמיות רוססו על 9 צריפים באושוויץ

כתובות גרפיטי אנטישמיות התגלו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין, כאשר הנהלת מוזיאון מסרה שהכתובות באנגלית וגרמנית רוססו על תשעה צריפי עץ במתחם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/10/21 09:47 ל בתשרי התשפב

מזעזע: כתובות אנטישמיות רוססו על 9 צריפים באושוויץ
אושוויץ, צילום: יצחק הררי פלאש 90

הנהלת המוזיאון במחנה ההשמדה אושוויץ מסרה אמש (ג') כי נמצאו תשע כתובות גרפיטי אנטישמיות שרוססו באנגלית וגרמנית על צריפי עץ במתחם. המקרה דווח למשטרה המקומית, כשבמקביל נבדק התיעוד במצלמות האבטחה במקום.

במוזיאון גינו את התקרית האנטישמית ואמרו שמדובר במקרה מזעזע, וכי הם מקווים שהאחראים לכך יימצאו ויבואו על עונשם. כמו כן, ציינו במוזיאון כי האבטחה במקום מתוקצבת על בסיס הכנסותיו - שנפגעו קשות בתקופת הקורונה בגלל צמצום התיירות. 

יו"ר יד ושם דני דיין אמר: "אנו מצרים מאוד ומגנים בתוקף את הפגיעה באושוויץ, אתר בו נרצחו מעל מיליון יהודים. השחתת הצריפים דווקא במקום הזה, באמצעות כיתובים  אנטישמיים וסממנים של הכחשת שואה, מהווה פגיעה בזכר הקורבנות, בניצולים ובכל אדם בעל מצפון. הארוע מהווה תזכורת כאובה נוספת, כי יש לפעול ביתר שאת להנחלת זכר השואה ולחינוך הציבור והדור הצעיר באשר לסכנות האנטישמיות והכחשת השואה". 

רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון השואה 'בית העדות' בניר גלים מסרה בתגובה: "אנו מזועזעים מכל גילוי של שנאה בכלל וממקרים מקוממים בהם אנטישמים ושונאי אדם משחיתים מקומות שמנציחים את שאירע בתקופה האפלה ביותר בהיסטוריה האנושית. אירוע שכזה רק מדגיש את החשיבות בהנצחת זכר השואה והנחלתה לדורות הבאים. 'בית העדות' ימשיך לעשות זאת בעקביות על מנת שאיש לא ישכח את אשר עבר על עמנו".

בתזמון מצמרר, נשיא המדינה יצחק הרצוג ישתתף היום (ד') בטקס חניכת המרכז להנצחת השואה בקייב, בציון 80 שנים לטבח באבי יאר. אתמול נחת הנשיא הישראלי בקייב, בירת אוקראינה וזכה למשמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות. לאחר הטקס קיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואחריה התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים. שני הנשיאים ערכו סקירה של משמר הכבוד וצפו במצעד צבאי. עם הצגת המשלחות חתם הנשיא בספר האורחים של ארמון הנשיאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן