מנותקים צוקרברג מתנצל: כמה עלתה התקלה לפייסבוק?

לאחר התקלה שהשביתה את שירותי הרשתות של החברה במשך שעות ארוכות, מנכ"ל פייסבוק מביע התנצלות: "יודע כמה אתם סומכים על השירותים שלנו". מניית החברה צנחה ב-5%

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 09:11 כט בתשרי התשפב

צוקרברג מתנצל: כמה עלתה התקלה לפייסבוק?
צילום: shutterstock

התקלה העולמית אמש של חברת פייסבוק, שהביאה להשבתת השירותים של הוואטסאפ, האינסטגרם והמסנג'ר ממשיכה לייצר כותרות, במיוחד כאשר מדובר בתקלה המשמעותית ביותר מאז 2008, כאר מאות מיליוני משתמשים נותקו מהרשת החברתית. 

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג התייחס הבוקר (ג') לתקלה והביע את התנצלותו. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק הפרטי שלו כתב, "סליחה על השיבוש. אני יודע כמה אתם סומכים על השירותים שלנו כדי להישאר מחוברים לאנשים שחשובים לכם". 

הסיבה לתקלה היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים, כך נמסר בהודעה מטעם החברה, הנתבים הללו מתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו". 

בעקבות התקלה מניית החברה צנחה ומתברר כי המנכ"ל היהודי הפסיק שבעה מיליארד דולרים בתוך שעות ספורות, כך על פי דיווח של אתר בלומברג. זאת במקביל לצניחה של 5% בערך המנייה שנרשמה מאז התקלה.

התקלה, שהחלה סביב השעה 18:30 נמשכה למעלה מ-6 שעות, כאשר פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול אחרי חצות, וסמוך לשעה 02:00 גם וואטסאפ שבה לתפקד. בחודש מרץ האחרון הייתה תקלה דומה אלא שאז היא נפתרה בתוך כחצי שעה. שיבושים נרשמו גם בגוגל ובטוויטר.