המפכ"ל בהלווית המתנדב: "העבריין ישלם מחיר כבד"

חוסאם סגייר, שנדרס למוות בנהריה, הובא למנוחות בירכא, והמפכ"ל שבתאי ספד לו: "משטרת ישראל רואה במתנדביה שותפים מלאים בדרך להגשת היעדים והמשימות". מעצרו של החשוד הוארך בשמונה ימים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/09/21 19:55 טז בתשרי התשפב

המפכ"ל בהלווית המתנדב: "העבריין ישלם מחיר כבד"
הלווית חוסאם, צילום: דוברות המשטרה

מתנדב המשטרה חוסאם סגייר שנהרג אתמול (ג') באירוע הדריסה בנהריה הובא הערב (ד') למנוחות בבית הקברות ביישוב ירכא, בנוכחות מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב ובכירים נוספים. 

חוסאם ז"ל, מתנדב ביחידת הסיור המשטרתית במחוז חוף, נדרס על ידי רכב שהחל בבריחה עת הגיע לטפל בארוע תגובה בנהריה.  כאמור, חוסאם ז"ל פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נאלצו לקבוע את מותו. רס"ר חוסאם סג׳ייר ז״ל, החל להתנדב במשטרת ישראל לפני כ- 5 שנים, הותיר אחריו אישה (רנין) שני ילדים, הורים, אח ו- 2 אחיות. 


(תיעוד ההלוויה).

השר לבטחון פנים, עמר בר לב הגיע לחלוק כבוד אחרון ואמר: "אני מגיע עכשיו מבית החולים בנהריה, ממיטתו של רס״ב אמיר אבו ריש, שותפו לסיור של חוסאם. הוא ביקש ממני לחבק אתכם בשמו. ״אין כמו המתנדבים הסיירים״, אמר לי אמיר. ״אין כמו חוסאם״, שותפו.

חוסאם זרייר, בן 32 בנפילתו, בן לקהילה הדרוזית בירכא, השקיע ונתן מעצמו למען החברה, בהתנדבות, ללא כל תמורה. חוסאם שירת כ-6 שנים במערך המתנדבים של משטרת ישראל כמתנדב סיור בתחנת נהריה.מתוך שליחות מוחלטת, וללא חשש, התמיד והתייצב למשמרות הסיור. גם בתקופות עמוסות, תמיד התעקש לעשות ולתת את כל כולו. כך היה גם אתמול בבוקר, שעה שהתייצב למשמרות האחרונה.

אלו אותם ערכים ואותה שליחות ואהבת הארץ שהעדה הדרוזית בישראל שקשרה את גורלה לגורל מדינת ישראל, לגורלו של העם היהודי כאן, שביחד אנו נאבקים שכם אל שכם, למען חברה צודקת, שוויונית, החיה בביטחון ובשלום, בתוכה ועם שכנותיה.

חוסאם זרייר הוא עוד חלק מאותה טבעת בשרשרת העוצמה של מדינת ישראל. כמו חברים כה רבים בעדה הדרוזית. חוסאם היה לוחם בנשמתו, אזרח ישראלי ומופת לכולנו. אתמול, הוא נלקח מאיתנו באכזריות, שעה שעמד על משמרתו למען כולנו - ואנחנו נמצה את הדין עם המרצחים. רנין, ניל וניסאן, משפחת זרייר כולה, משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים מרכינים את ראשינו היום, עומדים לצידכם ועוטפים אתכם".

גם מפכ"ל המשטרה הגיע להלוויה ונשא דברים. "הלב דואב מכאב, העיניים דומעות והראש מסרב להאמין", אמר שבתאי. "משטרת ישראל רואה במתנדביה שותפים מלאים בדרך להגשת היעדים והמשימות, בדרך לביטחון האישי לתושבי המדינה. מתנדבים מהווים חיזוק מיוחד ומשמעותי לכוח המבצעי של משטרת ישראל, כמכפילי כוח במסגרת המאבק העיקש והבלתי מתפשר בפשיעה, בטרור ובתאונות דרכים".

המתנדב חוסאם סגייר

המתנדב חוסאם סגיירצילום: דוברות המשטרה

"ההתנדבות טמונה עמוק בערכי החברה הישראלית, שורשי הנכונות לשרת את הציבור. הכרה בחשיבות שלטון החוק, הנכונות של המתנדבים להיפרד מהבית, המשפחה, להתייצב לכל קריאה בכל עת הוא מופת ומקור גאווה".

עוד סיפר המפכ"ל כי זראייר התבקש לסייע במשמרת במהלך החג, ונענה מיד. "יש מי שקוראים תיגר על אוכפי החוק. מקרה זה ממחיש לנו עד כמה קשה היא עבודת השוטרים והמתנדבים ובאיזו רמת סיכון הם נמצאים". 

בתוף כך, בית משפט השלום בחיפה האריך בשמונה ימים את מעצרו של נסים סח', תושב עראבה שנעצר בחשד שדרס למוות את זראייר, ופצע את השוטר אמיר אבו-ריש. 

כזכור, אתמול הגיע כוח משטרתי לטפל באירוע ברחוב העלייה בנהריה. במהלך הטיפול, ביקשו השוטרים אישורי עבודה ושהייה של פועלים פלשתינים באתר בנייה במקום, בזמן שהם ממתינים לאישורים הגיח רכב שדרס את השוטר והמתנדב סג'ייר, ופצע אותם קשה, מותו של סג'ייר נקבע בבית החולים. ובתום מצוד נרחב נעצרו מספר חשודים.

בתום פעילות נרחבת בה נטלו חלק עשרות שוטרים בסיוע מסוק משטרתי, אותרו לפני זמן קצר 11 שוהים בלתי חוקיים תושבי איו"ש, חלקם חשודים כמעורבים באירוע דריסת שוטר ומתנדב המשטרה הבוקר בנהריה.

תיעוד המעצר

תיעוד המעצרצילום: דוברות המשטרה

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן