במהלך יום כיפור: סוכל ניסיון פיגוע בבית כנסת בגרמניה

משטרת גרמניה עצרה ארבעה חשודים בתכנון פיגוע בבית כנסת בעיר האגן. החשודים תכננו לתקוף את המתפללים בבית הכנסת על רקע אנטישמי, אחד התוקפים, נער ממוצא סורי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/09/21 20:11 י בתשרי התשפב

במהלך יום כיפור: סוכל ניסיון פיגוע בבית כנסת בגרמניה
משטרת גרמניה, צילום: shutterstock

אנטישמיות בגרמניה. בזכות מידע מודיעיני מדויק פשטה משטרת גרמניה על ארבעה חשודים שאם לא  נעצרו היו מבצעים פיגוע גדול בבית כנסת בעיר האלה שבמערב המדינה. אחד החשודים שנעצרו הוא נער בן 16 ממוצא סורי.

האנטישמיות בחבל הרוהר שם נמצאת העיר גואה בשנים האחרונות, בין היתר בשל מספר רב של פיטים שהגיעו לגרמניה בשנים האחרונות. הפיגוע נמענע בזכות מידע מודיעי שהגיע על פי השלטונות ממדינה זרה. שר הפנים של מדינת נורדריין-וסטפאליה, הרברט ראול סיפר, "קיבלנו טיפ מודיעיני מאוד ספציפי ומדויק על הכוונה לתקוף בבית הכנסת". אחרי פשיטה על מספר בתים ומעקב מדוייק עצרנו את כל החשודים.

שרת המשפטים של גרמניה, כריסטין למברכט גינתה את העצורים שתכננו לתקוף מתפללים יהודים ביום הקדוש, "זה בלתי נסבל שיהודים חשופים שוב למתקפות איומות כאלה ולא יכולים לציין את היום הקדוש ביותר שלהם, יום כיפור", אמרה למברכט.

כזכור, לפני שנתיים בלבד שני בני אדם נהרגו ליד בית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, באירוע ירי במהלך יום כיפור. שני פצועים נוספים פונו לבית חולים באזור. יאנה לאנגה (40) וקווין ס. (20)  הנרצחים באירוע הירי סמוך לבית הכנסת בגרמניה האלה במהלך יום כיפור.  נוררו על ידי הרוצח, שטפן באלייט(27). בלייט, שהביע עמדות אנטישמיות בזמן שתיעד בשידור חי את המתקפה בפני אלפי צופים, נעצר זמן קצר אחרי הירי.