פרופ' סלמן זרקא: "לא נסתגר יותר בבית עד למיגור הקורונה"

פרויקטור הקורונה אומר כי במשרד הבריאות פעלים לייצור פתרונות שיאפשרו להמשיך לחיות לצד הנגיף | על נסיעתו לאומן: "רציתי לראות מכלי ראשון את האתגר הרפואי ולהבין את החשיבות" | בדבריו התייחס גם לתקופת החגים: "אני קורא להתפלל בשטח פתוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 21:21 ז בתשרי התשפב

פרופ' סלמן זרקא: "לא נסתגר יותר בבית עד למיגור הקורונה"
פרופ' סלמן זרקא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא, קיים הערב (ב') תדרוך לתקשורת החרדית לקראת יום הכיפורים וחג הסוכות. פרופסור זרקא התייחס תחילה לביקורו בעיירה אומן שבאוקראינה, שנועד לבחון את האפשרויות לייעול המתווה.

זרקא אמר לכתבים: "ראיתי בעין גם את בית הכנסת והציון, גם את מתחם מד"א והמרפאה. רציתי לראות מכלי ראשון את האתגר הרפואי ולהבין את החשיבות. ההחלטה שלנו לאפשר את קיום הנסיעה הייתה ההחלטה הנכונה. הנסיעה שלי נבעה מתוך אחריות לראות כיצד ניתן לעזור לאנשים ולא באתי, חלילה, לעשות ביקורת".

הפרויקטור התייחס גם לטענות שנשמעו נגד הבדיקות של מד"א, ואמר כי "בדיקות מד"א הן לא בדיקות אנטיגן אלא PCR מהיר. מי שיצא חיובי בבדיקה, היה צריך לשהות בבידוד כפי שחל על כל מי ששב מחו"ל. ומי שבכל זאת החליט לעלות לטיסה, הרי שזה לא תקין". במענה לשאלת כתבים על כך שמד"א הפנו את החיוביים לבצע בדיקה אמר זרקא "כי אם אירעה תקלה הרי שהיא תיבדק".
 
פרופסור זרקא חשף כי בין היתר עלתה הצעה להטיס את כל החיובים מאומן במטוס נפרד לבידוד בישראל, אולם היא לא התאפשרה בגלל פיזור החיוביים בישראל. הפרויקטור פרסם מסקנות ראשוניות מאומן. ובהן: גיבוש מתווה לאירועים המוניים אחרים בחו"ל, לחייב בדיקה רק דרך מפעיל רשמי אחד בחזור, והפעלת מנגנון שיכלול טיסה מיוחדת להשבת חיוביים לארץ.
 
במהלך השיחה עם כלי התקשורת התייחס כאמור, גם ליום הכיפורים ולתקופת החגים בה אנו שרויים: "כל התקהלות היא מסוכנת ולכן אני קורא להתפלל בשטח פתוח. ואם בכל זאת התפילות נעשות בתוך בית הכנסת, חשוב מאוד לעטות מסיכות, להקפיד שחלונות בית הכנסת יהיו פתוחים, כמו גם לשמור על המרחק הנדרש בין המתפללים".
 
בסיום דבריו, הסביר פרופסור זרקא את השינוי ביחסה של מערכת הבריאות ומשרדי הממשלה, אל נגיף הקורונה: "לא נסתגר יותר בבית עד למיגור הקורונה. אנחנו עובדים למצוא את כל הפתרונות כדי שנוכל להמשיך לחיות לצד הקורונה. מכל העולם מתקשרים אלי לשמוע איך אנחנו עובדים ואנחנו מקווים שנהיה אנשי בשורה", אמר.


(תדריך כתבים מהשבוע שעבר)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן