בנט על הבריחה מכלא גלבוע: "תהיה בדיקה מקיפה ורצינית"

ראש הממשלה נאם בפתח הישיבה השבועית והתייחס בין היתר גם להימלטות האסירים הביטחוניים: "חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של תיקון", על הקורונה אמר: "האסטרטגיה שלנו בינתיים מוכיחה את עצמה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 13:03 ו בתשרי התשפב

בנט על הבריחה מכלא גלבוע: "תהיה בדיקה מקיפה ורצינית"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה התכנסה היום (א') לישיבתה השבועית, וראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח דבריו לאירוע הדרמטי מסוף השבוע, כאשר נלכדו ארבעה מחבלים מתוך ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו בערב ראש השנה. 

 "בסוף השבוע כוחות הביטחון שמו את ידיהם על ארבעה מהמחבלים שברחו מכלא גלבוע לפני כשבוע. ראשית, אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה - משטרת ישראל, שב"כ, צה"ל, היחידות המיוחדות, הגששים - כל מי שעובד יומם וליל כבר שבוע כדי להחזיר את המחבלים לכלא. אני גם רוצה להודות לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר הביטחון בני גנץ שרתומים לחלוטין לעניין".

"במיוחד אני רוצה להודות לאזרחים שגילו אחריות אזרחית ואחריות כללית ודיווחו למשטרה על מה שהיה צריך", הוסיף, "אנחנו כבר בשני שליש מהדרך - תפסנו ארבעה מתוך שישה מחבלים. המאמץ להחזיר לכלא את השניים הנוספים נמשך גם ברגעים אלה ממש. כמות האנרגיה והמאמצים (הדרושה) כדי לתקן רצף של טעויות וכשלים, שפשוט לא היו צריכים לקרות, היא עצומה - וזה מחייב בדיקה והפקת לקחים".

עוד אמר כי "יחד עם השר לביטחון הפנים בר לב, החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית, אבל אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה - חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של תיקון, ייעול, חתירה למצוינות. אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בכל מה שקשור לארגון ביטחוני כמו השב"ס - מינויים ראויים ואיכותיים בהתאם לפרמטרים מקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים וגיבוש תוכניות עבודה סדורות. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן".

במהלך השבת האחרונה נפטרו עוד 18 בני אדם מנגיף הקורונה ועל כך אמר בנט, "אנחנו נמצאים בשיא הטיפול בזן הדלתא של נגיף הקורונה. אנחנו נוקטים כאמור, כמו שאזרחי ישראל רואים, באסטרטגיה אחרת - של לאפשר חיים ומדינת ישראל פתוחה לצד המאבק בקורונה. הרבה מאוד אנשים היו סקפטיים, אבל במבחן התוצאה - האסטרטגיה שלנו בינתיים מוכיחה את עצמה. ראו, הצלחנו לפתוח את שנת הלימודים בצורה טובה למרות הקורונה, וחגגנו עכשיו את ראש השנה בצורה טובה לעומת שנה שעברה, כשכל מדינת ישראל הייתה בסגר ארצי מוחלט. זה חשוב מאוד, זה לא מובן מאליו - זו תוצאה של היענות הציבור הישראלי למאמץ החיסונים, למאמץ השמירה על הריחוק החברתי, הקפדה על מסכות והישמעות להוראות והכללים".

עוד התייחס גם למבצע החיסונים, לאחר שנחשפה הקלטה של פייזר הטוענת כי ישראל הפכה למעבדה עולמית.  "בסך הכול, אזרחי ישראל מגלים אחריות וערבות הדדית - כמעט 3 מיליון כבר התחסנו בחיסון השלישי. אמרנו לנו - 'לא יהיה אפשר, לא יהיו חיסונים, לא יגיעו להתחסן' - אז טעו: דאגנו למלאי חיסונים, הציבור מגיע בהמוניו. צריך ששאר האנשים יגיעו". ראש הממשלה תיאר כי הרוב המוחלט של המאושפזים במצב קשה - לא מחוסנים כראוי: "זה פשוט מיותר - מוות מיותר ומחלה מיותרת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן