במשטרה מבקשים ערנות אזרחית | אלו האסירים שנמלטו

מפקד מרחב עמקים קורא לציבור לשמור על ערנות ומעדכן כי מוקד 100 תוגבר. שר הביטחון בני גנץ הנחה על תגבור כוחות במעבר הגבול | אלו המחבלים שנמלטו, אשר מרצים מאסר עולם בגין רצח ופגיעה בישראלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/09/21 10:23 כט באלול התשפא

במשטרה מבקשים ערנות אזרחית | אלו האסירים שנמלטו
זכריה זביידי, במרכז, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מפקד מרחב עמקים, תת ניצב שמעון בן שבו, מסר הבוקר (ב') כי המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בצפון באמצע הלילה עדיין נמשך, "כאשר המטרה היא לשים יד על הברחנים מהר ככל האפשר". 

עוד הוסיף בן שבו כי אין צורך לשנות את שגרת השטח ביישובים, יחד עם זאת, המשטרה מבקשת ערנות אזרחית באשר לכל דבר חשוד גם ביישובים וגם בשטחים הפתוחים. עוד הוסיף כי כוחות המשטרה יהיו זמינים לכל קריאה ומוקד 100 תוגבר. 

האסירים, אשר נמלטו באמצעות מנהרה שנחפרה משטח הכלא, ככל הנראה הצליחו להימלט סביבות השעה אחת וחצי בלילה, ובשעה שלוש לפנות בוקר התקבל דיווח על דמויות חשודות בסמוך לכלא. האסירים הנמלטים הם מחבלים מורשעים, אשר ריצו מאסר עולם בגין עבירות ביטחוניות. 

המחבלים הנמלטים: 

זכרייה זביידי, בן 45, מפקד גדודי חללי אל אקצא של הפת"ח בג'נין אשר נחשד ברצח ישראלים רבים. 

מחמוד עבדאללה עארדה, בן 46, ריצה מאסר עולם ועוד 15 שנה בגין השתייכות לזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי והשתתפות בפעילויות שהביאו לרצח חיילים. כלוא מאז 1996. 

אחיו מוחמד קאסם עארדה, בן 39, נשפט לשלושה מאסרי עולם ועוד עשרים שנה עקב פעולות טרור וביניהן השלכת בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל. 

יעקוב מחמוד קאדרי, בן 49, מרצה מאסר עולם מאז 2003.

איהאם נאיף קממג'י, 35, שהורשע בגרימת מותו של הנער אליהו אשרי ונכלא ב-2006 למאסר עולם. 

מונאדל יעקוב אינפיעאת, בן 26,  כלוא מאז 2019. משוחרר עסקת שליט לשעבר.  

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר (ב') חיתוך מצב עם ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק ומפקד פקמ"ז אלוף יהודה פוקס בעקבות האירוע. שר הביטחון התעדכן במאמצים המודיעיניים והמבצעיים, והנחה על תגבור הכוחות במעברי הגבול והתפר, תוך מוכנות מבצעית לביצוע כל הפעולות הנדרשות לתפיסת המחבלים בשיתוף פעולה מלא עם שירות הביטחון הכללי וכלל גופי הביטחון.

צילום: ללא