הנשיא הרצוג בברכה לשנה החדשה: ""לעסוק במחבר בינינו"

נשיא המדינה פרסם את ברכתו לרגל שנת תשפ"ב, ותיאר את השנה האחרונה כתקופה של "עליות ומורדות". עוד הוסיף, "עלינו להמשיך ולהתמודד עם איום הקורונה, לעשות הכול כדי להפגין סולידריות, לייצב את המערכת הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/21 08:36 כח באלול התשפא

הנשיא הרצוג בברכה לשנה החדשה: ""לעסוק במחבר בינינו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה ה-11 יצחק הרצוג פרסם הבוקר (א'), את ברכת ראש השנה המסורתית לרגל השנה החדשה, שתחול בעוד יומיים. 

"השנה שעברה עלינו הייתה שנה של חושך ואור, מורדות ועליות". אמר הנשיא בפתח דבריו. "בצל מגיפה משתוללת למבצע חיסונים מעורר תקווה, יצאנו למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים, ובתוך רגעי האושר על החזרה לחיים עמדנו המומים מול הרוגי אסון מירון". 

עוד הוסיף, "גם אנחנו יודעים שנכונו לנו לא מעט אתגרים. עלינו להמשיך ולהתמודד עם איום הקורונה, לצאת להתחסן, לעשות הכול כדי להפגין סולידריות. לייצב את המערכת הפוליטית, לעסוק במחבר בינינו, להושיט יד לאחרת ולאחר, ולוודא שאנחנו מצליחים לשמור לא רק על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל, אלא גם על אושרם ורווחתם הנפשית".

"בשעת הרצון הזו, על סיפה של שנה עברית חדשה, וכדי להבטיח שתהיה לנו שנה טובה, כדי להבטיח גמר חתימה טובה, עלינו לחדש את ההבטחה שלנו, הבטחת היחד. הבטחת האכפתיות, הבטחת הערבות ההדדית, צריך להיות לנו אכפת מהשותפות, בין כל חלקי החברה הישראלית, על אף המחלוקות ועל אף הפערים".

את דבריו חתם הנשיא בציטוט, "באחד משיריו היפים ביותר שר חנן יובל, 'הימים שעוד נכונו לנו/שיהיו נכונים, שיהייו רכונים/שיהיו מעלינו כמו כפות תמרים', יהי רצון שתהיה השנה הזו שנה נכונה לנו, שנת רצון ומעשה. כתיבה וחתימה טובה לכולכם".