התפשטות הקורונה משרד החינוך: ילדים לא יחויבו בהצגת בדיקה שלילית בכניסה למוסד הלימודים

לאחר דברי שר הבריאות כי "ההחלטה אם להכניס לבית ספר ילד בלי בדיקה שלילית היא בידי הצוות החינוכי", משרד החינוך מבהיר כי התלמידים לא יחויבו להציג בדיקה שלילית: "נושא זה אינו מצוי בסמכות מנהלי מוסדות החינוך או משרד החינוך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/21 22:35 יז באלול התשפא

משרד החינוך: ילדים לא יחויבו בהצגת בדיקה שלילית בכניסה למוסד הלימודים
צילום: Flash90

במשרד החינוך מבהירים הערב (ד') כי כניסת התלמידים לבתי הספר ולגני הילדים ביום רביעי הבא, בתאריך ה-1.9, תתבצע בהתאם לחוק לימוד חובה, אשר מחייב את כניסת התלמידים למסגרות החינוך וכי לא תהיה חובה להציג בדיקת קורונה שלילית. "נושא זה אינו מצוי בסמכות מנהלי מוסדות החינוך או משרד החינוך, זה מעוגן בחקיקה. זאת ועוד, הקבינט לא שינה זאת", נמסר ממשרד החינוך.

במשרד מוסיפים, כי ההורים הם שותפים משמעותיים במאמץ הלאומי להחזרת תלמידי ישראל לבתי הספר ולגנים, "לכן, אנו שבים וקוראים להורים לשתף פעולה בביצוע כל הצעדים הנדרשים לחזרה ללימודים, ובהם הבדיקות המהירות במהלך הימים שני ושלישי בשבוע הבא".

"צעדים אלה נועדו בראש ובראשונה לשמור על בריאות הילדים, בריאות אנשי החינוך, בריאות ההורים והבריאות של כלל הציבור. כמו כן, הם יאפשרו למערכת החינוך לשמור על רציפות תפקודית, לייצר יציבות וודאות, ולהבטיח שגרת לימודים רציפה וסדירה לתלמידים, שצברו פערים בתחום הרגשי החברתי והלימודי", נמסר על דעתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

(שרת החינוך מתייחסת לפתיחת שנת הלימודים)

ההבהרה של משרד החינוך מגיעה בין היתר, בעקבות דברים שאמר הבוקר באולפן ynet שר הבריאות ניצן הורוביץ. "ההחלטה אם להכניס לבית ספר ילד בלי בדיקה שלילית היא בידי הצוות החינוכי". מהבהרת משרד החינוך עולה כי למורים ולגננות לא תהיה כל סמכות למנוע כניסת תלמידים לא מחוסנים ללא בדיקה קורונה שלילית למוסדות החינוך. 

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הבהיר גם הוא כי על אף ההחלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה, ילדים לא יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית, כך פורסם ב-ynet. נזרי הגיב לפניה של ח"כ אבי מעוז וציין כי על פי מתווה החינוך לפתיחת שנת הלימודים שאומץ בקבינט הקורונה, הוחלט שכלל התלמידים יתבקשו לבצע בדיקת קורונה ביתית (אנטיגן) ולהציג את תוצאת הבדיקה בכניסה לבית הספר. 

נזרי הבהיר במכתבו, כי מטעמי מדיניות ולאחר בחינת הנושא הוחלט כי התקנות לא יכללו חובה רשמית להצגת האישור, "נכון יהיה להסתפק בעידוד ההורים והתלמידים לבצע בדיקות אלה ולהגיע עם האישור ליום הלימודים הראשון". נזרי ציין כי התקנות בעניין טרם פורסמו רשמית והן מתגבשות במשרדי הממשלה.

רז נזרי

רז נזרי צילום: פלאש 90. יונתן זינדל