התפשטות הקורונה 5,946 מאומתים חדשים | בנט מרחיב את גילאי החיסון השלישי

באיחור רב אימץ קבינט הקורונה את המלצות משרד החינוך ובנתוני התחלואה ניכרת עלייה משמעותית. מספר המאומתים אתמול היה קרוב ל-6,000. בנט עדכן את קופות החולים להיערך לחיסון קבוצת גיל נוספת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/08/21 10:55 ד באלול התשפא

5,946 מאומתים חדשים | בנט מרחיב את גילאי החיסון השלישי
חיסון לקורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עלייה בנתוני התחלואה. כבכל יום בשבועות האחרונים ניכרת עלייה חדה במספר החולים. משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי אתמול נמצאו לא פחות מ-5,946 מאומתים חדשים, מספר החולים קשה מוסיף לעלות ועומד על 421. ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך לקדם בכל הכח את מבצע החיסונים והודיע למנהלי קופות החולים כי יש להיערך לחיסון שלישי בקבוצות גיל נוספות.

גם במספר המונשמים נרשמה עלייה ומספרם עומד על 65 מונשמים, כמו כן, אתמול נפטרו שמונה בני אדם מהנגיף. בישיבה שנמשכה לתוך הלילה אישרו אתמול בקבינט הקורונה שורה של הגבלות חדשות עליהן המליצו במשרד הבריאות.

בין ההגבלות שאושרו: "מעבר לתו הירוק המורחב, השרים החזירו לשימוש את "התו הסגול" בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מועד כניסתו לתוקף של התו הסגול המורחב יהיה ביום שני הבא 16 באוגוסט, ובכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש התייחס הבוקר לתחלואה העולה בריאיון ל-yent "מדובר בהחלטות חשובות שיצמצמו את ההדבקות. גם הסגירה הטובה יותר של התו הירוק וגם התו הסגול יצמצמו את ההדבקות, ואני מקווה מאוד שיחד עם החיסונים השלישיים שאנחנו נותנים בצורה רחבה לבני 60 ויותר נוכל להוריד גם הדבקות וגם תחלואה קשה - ולהיות במצב יותר טוב מהיום" אמר אש באופטימיות והוסיף: "הכי מטריד אותי שכל הצעדים שנעשים לא יצליחו להוריד את התחלואה, בדגש על הקשה".

כל ההגבלות החדשות:

התו הירוק יוחל על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר וכלל האזרחים מחויבים בו החל מגיל 3. תשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:

  • גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
  • גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
  • גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי ללא מחוסנים מבחירה

הגבלות התקהלות באירועים המוניים.

1. אירועים ללא מקומות ישיבה מסומנים:

  • בחלל סגור - תותר כניסתם של עד 1,000 אנשים.
  • בחלל פתוח - תותר כניסתם של עד 5,000 אנשים.

2. אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים - ללא הגבלה, בהתאם לתו הירוק.

3. באירועים בבתים פרטיים ודומיהם שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות כדלקמן:

  • בחלל סגור - עד 50 אנשים
  • בחלל פתוח - עד 100 אנשים


(תכנית בנט לחיזוק מערכת הבריאות).