כאב לב אדיר: אב שכול שם קץ לחייו מעל קבר בנו

זאביק עציון, רבש"ץ הקיבוץ נירים, נהרג מפגיעת רקטה בסוף מבצע צוק איתן. אביו משה, ניצול שואה, שם היום קץ לחייו מעל קבר בנו, בדיוק ביום השנה למותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 17:31 ל באב התשפא

כאב לב אדיר: אב שכול שם קץ לחייו מעל קבר בנו
צילום: מועצה אזורית אשכול

ניצול השואה בן ה-88, משה עציון, תושב קיבוץ נירים בעוטף עזה, אשר שכל את בנו זאביק, מפגיעת רקטה במהלך מבצע צוק איתן, שם קץ לחייו, בדיוק ביום השנה למות בנו. 

מועצה אזורית אשכול הודיעה היום (א') כי עציון יצא בשעות הבוקר מביתו בנירים. משלא חזר לאחר כמה שעות החלו חיפושים אחריו שהגיעו גם לבית הקברות. שם הוא נמצא לאחר ששם קץ לחייו על קברו של זאביק בנו, אשר היה רבש"ץ הקיבוץ ונפגע מרקטה בסוף מבצע 'צוק איתן' בנירים. 

״משה עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה", ספדו לו בקיבוץ, "מאז מותו של זאביק היה משה שקוע במאמץ אין סופי להיות ראוי למורשתו של זאביק כפי שהאמין וסיפר בעשרות מקומות ואירועים. עבור משה היה מותו של זאביק עוד מכה ועוד ניסיון שהגורל העמיד בפניו כחלק מתקומת העם היהודי בארצו, והוא היה נחוש לעמוד בכל בראש מורם. משה נסך בכולנו גאווה ואמונה שהכל אפשרי". 

עוד סיפרו בקיבוץ כי בשנה שעברה הוציאה לכבודו המשפחה ספר שהיה סיפור חייו מילדות בקרקוב, הרעב בסיביר, המסע לארץ דרך טהרן וסופו ההשתקעות כאן בנירים. "בכולם עמד בזכות אופיו האופטימי ויכולתו לקום מכל מכה שספג. שם הספר היה 'תמיד בדרך'. היום הסתיימה הדרך. קיבוץ נירים אבל עם משפחת עציון ונוצר את זכרו של משה״.