ההתחממות בצפון: חסן נסראללה מתגונן ומזהיר

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום לרגל 15 שנה למלחמת לבנון, טען כי ישראל מעולם לא הייתה מורתעת יותר, ניסה להתגונן: "תקפתם בשטח פתוח, תקפנו בשטח פתוח, והזהיר: "הטיפשות הגדולה ביותר של האויב תהיה אם יחליט לצאת למלחמה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/08/21 22:04 כט באב התשפא

ההתחממות בצפון: חסן נסראללה מתגונן ומזהיר
חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

יממה לאחר שבחיזבאללה לקחו אחריות על הירי לעבר יישובי הצפון בסוף השבוע שעבר, מזכ"ל הארגון חסן נסראללה נשא דברים לציון  15 שנה למלחמת לבנון ובמהלכו טען כי ישראל מעולם לא הייתה מורתעת יותר. 

ביום שישי בבוקר דווחו על אזעקות ביישובי הגולן הצפוניים. תושבים באזורים נווה אטיב, עין קניא ושניר רצו למקלטים לאחר שנשמעה אזעקה. בהתייחסות ראשונה לאירוע אמר דובר צה"ל כי: "למעלה מעשר רקטות נורו משטח לבנון לשטח ישראל, מרביתן יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית והיתר נפלו בשטחים פתוחים במרחב הר דב. העורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון, בשגרה מלאה". 

בתחילת נאומו מסר מזכ"ל ארגון הטרור השיעי בלבנון את תנחומיו למשפחות השהידים של הארגון, ולאחר מכן עבר לדבר על מלחמת לבנון השנייה, השמירה על תוצאותיה והישגיה היא האחריות החשובה ביותר, טען. הוא קבע כי ההישג הנעלה ביותר הוא יצירת מאזן הרתעה חדש וכללי עימות חדשים, אשר מגנים על לבנון וערבים לביטחון המדינה. כמו כן, נסראללה ציין כי במשך 15 שנים לא הייתה שום תקיפה אווירית מצד חיל האוויר הישראלי, וכי מה שמנע מישראל לתקוף בלבנון הוא חשש מפני עימות רחב עם "ההתנגדות" בלבנון.

עוד הזהיר כי "אם התקיפות האוויריות יימשכו, הן יזכו לתגובות בצפון פלסטין הכבושה. התגובה שלנו תהיה בגליל ובגולן הכבוש. תמיד אמרנו שאנחנו לא מחפשים מלחמה ולא רוצים מלחמה, אך אנחנו מוכנים. אנחנו לא חוששים מפניה, מחכים לה בכל יום וגם ננצח בה אינשאללה. הטיפשות הגדולה ביותר של האויב תהיה אם יחליט לצאת למלחמה".

בדבריו התייחס נסראללה לתקיפות האחרונות של ישראל בדרום לבנון לאחר השיגורים שנפלו בשטחים פתוחים בצפון, ואמר כי האירועים בימים האחרונים, הם התפתחות מסוכנת מאוד, ישראל מנסה להפעיל לחץ על מנת לשלול מלבנון יכולת להתעמת מולה ופעולת התגמול להריגתו של פעיל חיזבאללה שנהרג בסוריה, עלי כאמל מחסן, היא להרוג חייל ישראלי, אולם עד כה התנאים טרם הבשילו.

באשר לשיגורים, אמר המזכ"ל כי הארגון בחר להגיב לאור יום על מנת שהציבור לא יחשוש ולא יפחד, וכי הם בחרו באזור חוות שבעא, כיוון שזהו אזור צבאי וריק מאזרחים. "תקפתם בשטח פתוח, תקפנו בשטח פתוח". מטרתה של הפעולה אמש הייתה לבסס את כללי העימות - "כל תקיפה אווירית תיענה באופן הולם ופרופורציונלי, משום שאנו רוצים להגן על ארצנו" .

כזכור, לפני יומיים בלבד אזעקות נשמעו ביישובים קריית שמונה, כפר גלעדי, ותל חי. תושבי האזור דווחו על קולות נפץ ונפילה בשטח פתוח. מדובר בירי תלול מסלול שהגיע מלבנון ונפל בשטח פתוח. כוחות רבים של צה"ל הגיעו למקום. ובמד"א דיווחו כי אין נפגעים. שריפה פרצה בשטח פתוח בבית העלמין בקריית שמונה.