בנט: "מי שמחרים את ישראל, צריך לדעת שיהיה לזה מחיר"

ראש הממשלה נפגש עם משלחת שגרירים זרים בארץ והבהיר את עמדתו לגבי החרם על ישראל: "מי שחושב להפוך את החרם על מדינת ישראל לעניין של שיווק או מיתוג, יגלה שזו ההחלטה העסקית הגרועה ביותר שהוא קיבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 13:30 יג באב התשפא

בנט: "מי שמחרים את ישראל, צריך לדעת שיהיה לזה מחיר"
צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (ה') עם משלחת שגרירים לארה"ב ושגרירים לאו''ם בראשות שגריר ישראל בארצות הברית, גלעדן ארדן. 

בהתייחסו לחרם של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס על יישובי יהודה ושומרון, אמר ראש הממשלה, "מי שחושב להפוך את החרם על מדינת ישראל לעניין של שיווק או מיתוג, יגלה שזו ההחלטה העסקית הגרועה ביותר שהוא קיבל. רק הצרכנים, ודאי בישראל, אבל גם בארה"ב ובמדינות אחרות, לא חושבים שלקחת את הצד של חמאס זה "קול. אנחנו נפעל בעניין הזה בכל האמצעים, גם החוקיים. מי שמחרים את ישראל - שחטאה היחיד הוא שהיא נלחמת בטרור, צריך לדעת שיהיה לזה מחיר".

צילום: חיים צח / לע"מ

גלעד ארדן אמר כי "דווקא בימים אלה, כשחברות עסקיות נכנעות ללחצי ה-BDS ומכניסות שיקולים פוליטיים אנטי ישראלים להחלטותיהן, החשיבות של ביקור שגרירי האו"ם בארץ גדולה במיוחד. בעקבות הביקור בארץ התחייבו השגרירים להשפיע על עמדת מדינותיהם ולעמוד לצד ישראל במאבקים שלנו כנגד הצביעות ואפליית ישראל באו״ם ובזירה הבין לאומית".

בתחילת השבוע חברת בן אנד ג'ריס יצאה בהודעה כי תפסיק לשווק את הגלידות ביהודה ושומרון מכיוון שזה "נוגד את ערכי החברה". בחברה הודיעו כי ימשיכו לשווק את הגלידות בישראל אך בהסדר שונה. ההודעה מגיעה אחרי מבצע שומר החומות שגרר לא מעט ביקורת בעולם. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי: "בן אנד ג'ריס תעצור את מכירות הגלידה שלה בשטח הפלסטיני הכבוש, אנו מאמינים שמכירה בישראל לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, וגלידת בן אנד ג'ריס לא יכולה להימכר בשטח הפלסטיני הכבוש. אנו גם שומעים ומכירים את החששות המשותפים שלנו והאוהדים הימניים שיתנגדו למהלך".